کد خبر: 118328
A

فعال سیاسی اصلاح طلب: گشایشی درباره حصر صورت نگرفته است

جواد امام سخنرانی مهدی کروبی را نشانه گشایش در زمینه حصر ندانست و تاکید کرد که اگر بنا به گشایش باشد باید در جلسه‌ای که محدود نیست یا افراد انتخاب نشده‌اند اجازه سخنرانی داده شود.

فعال سیاسی اصلاح طلب: گشایشی درباره حصر صورت نگرفته است

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنرانی سید محمد خاتمی در مراسم بزرگداشت علامه حکیمی و سخنان مهدی کروبی در روضه منزل کرباسچی با استقبال گسترده رسانه‌های اصلاح‌طلب همراه بود. چنانچه «اعتماد» تیتر زد «گشایش‌های نسبی سیاسی» و «دعای شیخ». جالب آنکه روزنامه‌های اصولگرا نیز امروز توجه ویژه‌ای به این موضوع نداشته و انتقاد و گلایه‌ای از این سخنرانی‌ها نداشتند. برای همین هم تصور شد که واقعا گشایشی در زمینه حصر ایجاد شده و تحولاتی در راه است. چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب اما انگار این موضوع را قبول نداشته و نمی‌خواهند که به این دو سخنرانی دل خوش شوند. 

شاهد آنکه جواد امام مدیرعامل بنیاد باران و از چهره‌های نزدیک به خاتمی می‌گوید اگر قرار به گشایش است باید در جلسات از پیش تعیین و اعلام شده سخنرانی شود.

او گفت: «به نظر من دو بحث سخنرانی آقای خاتمی و کروبی را باید مستقل از هم دید چون آقای خاتمی در حصر نیستند. درست است که برای او هم محدودیت‌هایی بوده اما به هرحال حصر نیستند و این دو سخنرانی هم جدای از هم بوده است».

وی افزود: «آقای خاتمی در یک جلسه‌ای که به مناسبت بزرگداشت علامه حکیمی برگزار شد، بنا به اصراری که صورت گرفت و بدون برنامه‌ریزی قبلی سخنانی را مطرح کردند اما اگر بنا به گشایش باشد لازمه آن این است که ایشان بتوانند رسما در هرجایی که خودشان علاقه داشتند حضور یافته و جلسات از قبل تعریف شد و سخنرانی‌های از قبل اعلام شده داشته باشند. اگر چنین اتفاقی افتد می‌توان ارزیابی کرد که گشایشی ایجاد شده یا خیر».

امام همچنین گفت: «البته ما این را به فال نیک می‎گیریم اما اگر گشایشی ایجاد شود باید رسما اعلام شود و محدودیت‌ها برداشته شود».

وی درباره سخنرانی مهدی کروبی هم گفت: «حتی جلسه‌ای که آقای کروبی در آن شرکت کردند هم یک جلسه محدود بود. مستعمین و مخاطلبان هم از قبل هماهنگ شده بودند. جلسه منزل آقای کرباسچی با توجه به مساله کرونا با محدودیت بود و حاشیه هم نیافت اما اگر جلسه مثل هر سال که آقای کرباسچی توفیق دارند و در سه روز آخر ماه صفر مراسم برگزاری می‌کنند، بود و آقای کروبی هم خودش انتخاب کرده بود و در جلسه حاضر شده بود می‌شد اینطور تلقی کرد که گشایشی ایجاد شده است».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: «اما اینکه یک جلسه از قبل هماهنگ شده و با حضور افراد انتخاب شده برگزار شود و او صحبت کند یعنی محدودیت‌ها به جای خود باقی است اما به نوعی مورد بهره‌برداری افراد دیگری قرار گرفته است.»/ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر