کد خبر: 118332
A

فعال سیاسی اصولگرا: مجلس یازدهم ضعیف تر از مجلس دهم است

نماینده ادوار مجلس گفت: مجلس یازدهم چون یک دست است، ضعیف تر از مجلس دهم است اما هنوز زود است که مجلس یازدهم را قضاوت کنیم. در مجلس دهم آقای لاریجانی رئیس بود که نحوه صحبتش خیلی با آقای قالیباف فرق می کند. آقای لاریجانی گفتمانی صحبت می کرد در حالیکه آقای قالیباف چهره ای پراتیک است.

فعال سیاسی اصولگرا:  مجلس یازدهم ضعیف تر از مجلس دهم است

به گزارش دیده بان ایران؛ مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم با شعارهای معیشتی و وعده کارآمدی کار خود را آغاز کرد اما نظرسنجی ها نشان می دهد که هنوز نتوانسته رضایت جامعه را در طول 16 ماه گذشته به دست آورد.

احمد بخشایش اردستانی درباره ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم گفت: این مجلس در پیشبرد کارهای روتین نمره قبولی می گیرد و حتی می توان بیان کرد موفق ظاهر شد. مجلس یازدهم هیأت نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا بود، هرچند نقدهایی به کارش وارد بود، ضمن آنکه چند طرح و لایحه را نیز مصوب و به قانون تبدیل کرد.

وی افزود: مردم این روزها از وضعیت اقتصادی و معیشتی ناراضی هستند و همین مسئله باعث کاهش سرمایه اجتماعی شده است بنابراین این مجلس باید در این حوزه از خود اقدامی نشان دهد که اثرش بر زندگی مردم به لحاظ معیشتی ملموس و مشخص باشد اما تاکنون نتوانسته که این کار را انجام دهد.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: مردم از نمایندگان خود ناراضی هستند چرا هر روز کالاها و خدمات گران تر می شود. وقتی دلار گران می شود طبیعتا اقلام خوراکی نیز گرانی می شود بنابراین مردم اولویت نخست را رسیدگی به موضوعات معیشتی می دانند اما مجلس نتوانستند این مطالبه را پاسخ گوید.

وی با اشاره به نقش ریل‌گذاری مجلس افزود: وقتی مجلس لایحه بودجه دولت آقای روحانی را با 400 هزار میلیارد تومان کسری قبول می کند، یعنی کارش ایراد دارد چون کسری بودجه بسترساز تورم و گرانی کالا و خدمات است. در نتیجه مردم ناراحت می شوند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در دوره یازدهم خیلی مجلس یک دست است که اتفاق خوبی نیست چون همه مثل هم فکر می کنند. مجلس محل گفتگو است یعنی مخالف و موافق باید با هم درباره موضوعات بحث کنند، از همین بحث های طرفینی است که راه حل پیدا می شود.

وی درباره مقایسه مجلس دهم و مجلس یازدهم توضیح داد: مجلس یازدهم چون یک دست است، ضعیف تر از مجلس دهم است اما هنوز زود است که مجلس یازدهم را قضاوت کنیم. در مجلس دهم آقای لاریجانی رئیس بود که نحوه صحبتش خیلی با آقای قالیباف فرق می کند. آقای لاریجانی گفتمانی صحبت می کرد در حالیکه آقای قالیباف چهره ای پراتیک است.

بخشایش اردستانی با اشاره به ضعف مجلس در حوزه نظارت گفت: مجلس یازدهم شعار انقلابی گری داد اما انقلابی گری این نیست، انقلابی گری آن است که وضعیت معیشت مردم را درست کند. علت آنکه این روزها می بینیم وقتی آقای رئیسی این طرف و آن طرف می رود مردم ناراحت هستند و شعار می دهند این است که وقتی احمدی نژاد به سفرهای استانی می رفت پول پاشی می کرد اما آقای رئیسی مردم را نمی بیند یک روز به یک استان می رود و فقط شورای اداری را می بیند چون پول در دستش نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر