کد خبر: 118673
A

فعال سیاسی اصولگرا: اسم طرح مجلس باید به «محدودسازی کاربران فضای مجازی» تغییر پیدا کند

محمدعلی‌نمازی فعال سیاسی با انتقاد از طرح اینترنتی مجلس گفت: نمایندگان مجلس یازدهم حداقل مذاکرات قانون اساسی را بخوانند و گوش دهند، آنجا مشاهده خواهند کرد خبرگان انقلابی و تدوین‌کنندگان قانون اساسی مرادشان از اصول‌ این قانون چیست؟ بروند درباره گردش آزاد اطلاعات، حق آزادی بیان و برگزاری اجتماعات، چرخش قدرت و دموکراسی در مراجع صالح قضایی و دعاوی بخوانند که چرا و به چه منظور تدوین شده است تا هم خودشان را در مظان اتهام قرار ندهند و این‌که اتهام به نظام نزنند.

فعال سیاسی  اصولگرا: اسم طرح مجلس باید به «محدودسازی کاربران فضای مجازی» تغییر پیدا کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدعلی‌نمازی فعال سیاسی درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازیِ مجلس یازدهم و ایراداتی که به این طرح و مفاد آن گرفته می‌‌شود به ایلنا گفت: مبنی بر این‌که با اجرایی شدن این مساله نقض حقوق شهروندی صورت خواهد گرفت و دیگر آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات که مدنظر جامعه است، اتفاق نمی‌افتد و یا کسب‌وکارها که در روزهای اوج کرونا با وجود فضای مجازی رونق داشتند با مشکلاتی رو‌به‌رو خواهند شد، گفت: از چند جنبه باید این قضیه را دید، آن‌هایی که در مجلس، قوه قضائیه و برخی از نهادها حضور دارند، به وظایف‌شان از جمله به حقوق متقابل دولت و ملت در معنای عام کلمه آشنا نیستند و یا اگر آشنا هستند و عمداً می‌خواهند که حقوق شهروندی را محدود کنند و از بین ببرند، این کار تجاوز به حقوق ملت و از آثار خودمحوری است.

وی تاکید کرد: سوال اینجاست که چرا این‌ها دقت به فرمایشات رهبری نمی‌کنند و نمی‌دانند لطمه زدن به حقوق شهروندی چه تبعاتی دارد؟ به این عزیزان توصیه می‌کنم حداقل مذاکرات قانون اساسی را بخوانند و گوش دهند، آنجا  مشاهده خواهند کرد خبرگان انقلابی و تدوین‌کنندگان قانون اساسی مرادشان از اصول‌ این قانون چیست؟ بروند درباره گردش آزاد اطلاعات، حق آزادی بیان و برگزاری اجتماعات، چرخش قدرت و دموکراسی در مراجع صالح قضایی و دعاوی بخوانند که چرا و به چه منظور تدوین شده است تا هم خودشان را در مظان اتهام قرار ندهند و این‌که اتهام به نظام نزنند.

نمازی گفت: افرادی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند به عرف جهانی و بین‌المللی نگاه کنند این‌که رفتارهای‌شان با سایر کشورهای دموکراتیک چه تفاوتی دارد؟ بسیاری از رفتارهای مهم اجتماعی‌ ما در تضاد رفتار دولت‌های دموکراتیک است! در دنیا به هیچ عنوان این حرف‌ها نیست که دائما در نخ زندگی مردم باشند، نگران انحراف‌شان و جهنم رفتن‌شان باشند. اصلاً بزرگان دینی ما گفتند امور شخصی افراد به خودشان مربوط است؛ اگر فردی خانه‌اش ماهواره استفاده می‌کند  به کسی مربوط نیست، شخصی می‌خواهد از تلفن همراهش استفاده کند می‌تواند و ارتباطی به ما ندارد. بنابراین اگر نگرانی وجود دارد؛ به سلامت برنامه‌ها کمک کنند اگر نمی‌توانند، مانع برای زندگی مردم نشوند.

وی ادامه داد: دوستان خودشان را مقایسه کنند و ببینند در دنیا چه خبر است، اصلاً با همین کشورهای همسایه خودمان مقایسه کنند. در کشور عربستان دختر نوجوان ما مدال مسابقات وزنه‌برداری گرفت، عربستانی که برای خانم‌ها هیچ حقی قائل نبود و یا در بحث تماشای فوتبال توسط خانم‌ها، زمانش که می‌رسد برای این‌که این اتفاق نیفتد، قید تماشاگر تیم‌ ملی را می‌زنند! 

این فعال سیاسی تاکید کرد: تکنولوژی باعث کسب و کار بسیار شده است، در زندگی اقتصادی خانوارها نقش بسزایی پیدا کرده است، بسیاری از زندگی‌ها امروز با این تکنولوژی می‌چرخد علاوه بر آن به خود دولت و حکومت چقدر کمک می‌کند تا بتواند امورش را اداره کند. مثلا در اطلاع‌رسانی واکسیناسیون چه کمک‌هایی که این فضا نکرد، با این اوصاف چرا می‌خواهند هم ملت را از لحاظ معیشتی در تنگنا قرار دهند و هم خودشان را از یکسری چیزها محروم کنند.

وی ادامه داد: مشاهده می‌کنیم در فضای مجازی جریان اصولگرا بیشتر از اصلاح‌طلبان از این فضا و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند، آن‌ها بیشتر گروه و اعضا دارند و هر تهمتی می‌خواهند به هر کسی می‌زنند و جواب کسی را هم نمی‌دهند! 

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید ما نمی‌توانیم با تکنولوژی بجنگیم در این زمینه هم تجربه داریم، مگر با ویدئو، ماهواره نتوانستیم بجنگیم؟ با اینترنت و شبکه‌های مجازی هم نمی‌شود بجنگیم بنابراین نباید آبروی خودمان را ببریم. نماینده‌ای می‌گفت چقدر فحش از مخالفان طرح صیانت خورده است، چرا این عزیزان خودشان را در این موقعیت قرار می‌دهند که مورد توهین واقع شوند؟

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس چرا نام دروغ روی طرح و مصوبه‌ای که تهیه کرده‌اند، می‌گذارند؟ روی این طرح اسم «صیانت از حقوق کاربران» گذاشته‌اند درحالی که کارکرد این طرح صیانت از حقوق کاربران نیست، بلکه ضد آنها است! باید اسم طرح به «محدودسازی کاربران» تغییر پیدا کند و باز هم تکرار می‌کنم چرا وارد زندگی شخصی می‌شوید؟ می‌گویید این موارد باعث انحراف است؟ مگر مردم صلاح خودشان را نمی‌دانند؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: اتفاقا از ظرفیت‌های فضای مجازی برای پر کردن اوقات فراغت می‌توان استفاده کرد، چراکه دولت‌ها یک وظیفه دارند برای اوقات فراغت جامعه فکری کنند، قطعا به واسطه همین فضا و شبکه‌های مجازی می‌توان برنامه‌های بسیاری را درست و اوقات فراغت مردم را پر کرد حضور مردم در فضای مجازی که تنها به مسائل انحرافی ختم نمی‌شود. این فضا می‌تواند عامل آموزش‌های صحیح  تاریخ، فرهنگ، قوانین، مقررات، حقوق شهروندی و آگاهی باشد.

وی ادامه داد: گفته می‌شود فضای مجازی را خودمان می‌خواهیم به وجود بیاوریم، بسیار خوب این را کار انجام دهند اما این فضایی که وجود دارد را تعطیل نکنند و بگذارند یک رقابتی وجود داشته باشد، کشور در سایه یک رقابت در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیشرفت خواهد کرد؛ وارد شوید و رقابت کنید جایی را نبندید و در کنارش محصول خودتان را ارائه دهید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر