کد خبر: 118754
A

نقوی حسینی: ممنوعیت افشای اموال مسئولان ربطی به مجلس ندارد/ حتی تصور اینکه مجلس با شفافیت اموال مسئولان مخالف است، محال است

نماینده مجلس دهم می گوید: «من تصور می‌کنم اغلب افرادی که درباره این موضوع سخن گفتند و مجلس را نشانه رفتند، مطلع نیستند که ممنوعیت افشای اموال مسئولان ربطی به مجلس ندارد زیرا به هر حال فردی مانند آقای رائفی‌پور اگر مطلع بود، علیه یک مجلس انقلابی موضع نمی‌گرفت».

نقوی حسینی: ممنوعیت افشای اموال مسئولان ربطی به مجلس ندارد/ حتی تصور اینکه مجلس با شفافیت اموال مسئولان مخالف است، محال است

به گزارش دیده بان ایران؛ سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس درباره موضوع ممنوعیت افشای اموال مسئولان نظام گفت: «موضوع ممنوعیت افشای اموال مسئولان در مجمع تشخیص مصلاحت نظام مطرح شده است که این موضوع نه با سیره و سنت زندگی مقام معظم رهبری مطابقت دارد و نه با شیوه زندگی حضرت امام(ره). افزون بر این ممنوع بودن افشای اموال مسئولان با نص صریح قانون اساسی هم مغایر است. در قانون اساسی می‌بینیم که رئیس‌جمهور و وزرا باید قبل از اخذ مسئولیت لیست اموالشان را به قوه قضائیه اعلام کنند و پس از پایان مسئولیت هم اموال آنها بررسی می‌شود تا اگر اموال‌شان افزایش خلاف قانون داشته باشد، با آنها برخورد قانونی شود. همه اینها به معنای آن است که ما در هیچ سطحی و با هیچ نگاهی نمی‌توانیم پذیرای ممنوعیت افشای اموال مسئولان باشیم».

او ادامه داد: «اتفاقا مجلس بارها تأکید کرده است که زندگی مسئولان در نظام جمهوری اسلامی باید در اتاق شیشه‌ای باشد؛ به این معنا که همه اموال آنها به اطلاع مردم برسد که اگر چنین شود حتما جلوی بسیاری از رانت‌ها گرفته می‌شود. مجلس یازدهم همیشه طرفدار شفافیت بوده است و اکنون هم پای طرح شفافیت ایستاده است. بنابراین حتی تصور اینکه مجلس با شفافیت اموال مسئولان مخالف است، محال است زیرا مجلس یازدهم همواره پیشگام شفافیت بوده است».

این نماینده پیشین مجلس درباره سرنوشت احتمالی طرح مجمع مبنی بر ممنوع‌بودن افشای اموال مسئولان بیان کرد: «حتما این پیشنهادی که در مجمع مطرح شده است با واکنش جدی همه مسئولانِ متعهد و انقلابی و البته مردم مواجه خواهد شد و قطعا اجازه تصویب چنین موضوعی داده نخواهد شد. البته هنوز از اعضای مجمع توضیح نداده‌اند که چگونه این پیشنهاد مطرح شده است و چه کسی یا کسانی سعی در تحقق چنین مسئله خلاف قانونی را داشته‌اند».

او درباره هجمه‌های ناروایی که در چندروز اخیر به مجلس شد، اظهار کرد: «من تصور می‌کنم اغلب افرادی که درباره این موضوع سخن گفتند و مجلس را نشانه رفتند، مطلع نیستند که ممنوعیت افشای اموال مسئولان ربطی به مجلس ندارد زیرا به هر حال فردی مانند آقای رائفی‌پور اگر مطلع بود، علیه یک مجلس انقلابی موضع نمی‌گرفت».

نقوی حسینی در پایان گفت: «حالا در این بین اصلاح‌طلبان هم ماهی خود را می‌گریند و هر وقت و به هر بهانه‌ای مجلس را تخریب می‌کنند و نباید حرف‌های آنها خیلی جدی گرفت»./ فردانیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر