کد خبر: 118810
A

امیرعبدالهیان: آقای رئیسی در ماه های آینده به «ونزوئلا» سفر می کند/ توافق کردیم نقشه راه همکاری ۲۰ ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما گفت‌وگوهای مهمی داشتیم؛ توافق کردیم نقشه راه همکاری ۲۰ ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم.

امیرعبدالهیان: آقای رئیسی در ماه های آینده به «ونزوئلا» سفر می کند/ توافق کردیم نقشه راه همکاری ۲۰ ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با فلیکس پلاسنسیا گونسالس گفت: خیلی خوشحال هستم که امروز میزبان وزیر امور خارجه ونزوئلا در تهران هستیم. ما گفت‌وگوهای مهمی داشتیم؛ توافق کردیم نقشه راه همکاری ۲۰ ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم. 

وی ادامه داد: قبل از پایان سال میلادی کمیسیون مشترک اقتصاری دو کشور در تهران برگزار خواهد شد و در جریان برگزاری کمیسیون مشترک سند همکاری بلند مدت را پاراف خواهیم کرد. در ماه‌های آینده سفر رئیس جمهور مادورو به تهران را خواهیم داشت تا در حضور روسای جمهور دو کشور سند همکاری ۲۰ ساله به امضای وزرای خارجه خواهد رسید.

وی افزود: روابط دو کشور مسیر رو به رشدی را طی می‌کند و در همه زمینه‌های فنی، اقتصادی و تجاری و علم و فناوری در حوزه انرژی در سال‌های اخیر توافقات خوبی داشتیم و بخش‌های مهمی در حال اجرا است. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مسیر همکاری‌های دوجانبه در مرحله‌ای هستیم که کالاهای ایرانی در دسترس مردم ونزوئلا قرار دارد و این فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان ایرانی است. زمینه‌های مشترک برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم شده است که به تدریج جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد. از بخش خصوصی در ایران دعوت می‌کنم و ونزوئلا فرصت جدیدی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر