کد خبر: 11883
A
واشنگتن تایمز خبر داد

افزایش حضور تفنگداران دریایی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه

آمریکا در اقدامی تهدیدآمیز علیه روسیه، تفنگداران بیشتری را برای استقرار در نزدیکی مرزهای نروژ با روسیه اعزام کرد.

افزایش حضور تفنگداران دریایی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ سیصد تفنگدار دریایی آمریکا روز دوشنبه با وارد شدن به نروژ  قصد دارند در ماه جاری در نزدیکی مرزهای این کشور با روسیه مستقر شوند، اقدامی که دومین استقرار نظامیان آمریکا در مرز با روسیه محسوب می‌شود.

به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز» تفنگداران دریایی آمریکا متعلق به پایگاه «لیون کمپ» در شمال ایالت کارولینا برای یک سال و به طور متناوب در پایگاه نظامی «وارنز» در 900 مایلی مرزهای نروژ با روسیه مستقر می‌شوند.

این در حالی است که کمتر از سه هفته پیش و بر اساس برنامه ناتو سه هزار تفنگدار دریایی آمریکا به لهستان و دیگر کشورهای حوزه بالتیک رفتند.

روسیه، البته این اقدام را تهدید مستقیم  برای نفوذ خود در منطقه می‌داند.

به نوشته واشنگتن تایمز، دیپلمات‌های روس به حضور نظامیان آمریکا در نروژ انتقاد کردند و از این کشور خواستند به جای دشمنی با کرملین، دلایل این اقدام را توضیح دهد.

سفارت روسیه در اسلو، پایتخت نروژ در بیانیه‌ای که به خبرگزاری رویترز ارسال کرد، گفته است: «با توجه به چندین بیانیه مقام‌های نروژی مبنی بر این‌که تهدیدی از جانب روسیه این کشور را تهدید نمی‌کند، مایلیم بفهمیم که هدف نروژ در افزایش بالقوه توان نظامی و به ویژه استقرار نیروهای آمریکا چیست؟»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر