کد خبر: 118841
A
دیده بان ایران:

دمیدن یک سایت نزدیک به محافل امنیتی بر حوادث عراق/ مشرق نیوز: کشورهای خارجی انتخابات عراق را مهندسی کرده اند

گزارش‌ها از عراق حاکی است که برخی هواداران گروه حشدالشعبی، مهم‌ترین گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران، با نیروهای امنیتی در بغداد، پایتخت، درگیر شده‌اند.

دمیدن یک سایت نزدیک به محافل امنیتی بر حوادث عراق/ مشرق نیوز: کشورهای خارجی انتخابات عراق را مهندسی کرده اند

به گزارش دیده بان ایران در حالیکه روز گذشته نتایج نهایی انتخابات پارلمانی در عراق توسط کمیساریای انتخابات عراق، اعلام شده است برخی معترضان نزدیک به جنبش های مقاومت در این کشور اعتراض خود را نسبت به نتیجه این انتخابات اعلام کرده اند. 

گزارش‌ها از عراق حاکی است که برخی هواداران گروه حشدالشعبی، مهم‌ترین گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران، با نیروهای امنیتی در بغداد، پایتخت، درگیر شده‌اند. همچنین جمعی از معترضان مسیر بغداد به بابل در جنوب عراق از سمت المحمودیه را مسدود کردند.

شبکه العربیه از قول منابعی گزارش داده است که «هیأت هماهنگی شیعیان عراق» خواستار بازشماری کامل آرا به صورت دستی هستند و احتمالا در چند روز آینده، با آغاز اعتصابات و تظاهرات در خیابان‌ها به نتایج انتخابات اعتراض خواهند کرد.

همچنین سایت مشرق نیوز نزدیک به نهادهای امنیتی در همین رابطه نوشت: سِرور مرکزی سیستم رایانه‌ای برگزار کننده انتخابات عراق در امارات متحده عربی قرارداشته همین موضوه کافی است تا شائبه تقلب در نتایج انتخابات پارلمانی عراق مطرح شود.

این سایت همچنین می نویسد: امارات که این روزها مراحل اجرایی روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی  را پشت سر می گذارد، متهم است که در مهندسی‌سازی نتایج انتخابات به ضرر برخی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی حوزه مقاومت نقش داشته است.

گفتنی است کمیسیون عالی انتخابات عراق میزان مشارکت در این دوره از انتخابات پارلمانی کشور را ۴۳ درصد اعلام کرده است. پیش از این، برخی خبرگزاری‌ها از جمله رویترز به نقل از منابع خود در عراق از پایین بودن میزان مشارکت مردم در این انتخابات خبر داده بودند.

درصد پایین مشارکت مردم نشان می‌دهد برگزاری این انتخابات زودهنگام که پاسخی به جنبش اعتراضی ماه‌های آخر سال ۲۰۱۹ بود نتوانسته است اعتماد گروه‌های ناراضی و به خصوص جوانان عراق را جلب کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر