کد خبر: 118968
A
دیده بان ایران:

از جشن تولد گرفتن برای «انریکه مورا» تا «عزیزمِ» عباس امیرانتظام

امیرانتظام گفته بود: «برای من خیلی جای تعجب است که واژه «امیرانتظام عزیز» این‌قدر معنی و مفهوم در این جامعه دارد. اینکه سالیوان به من نامه بنویسد «آقای امیرانتظام عزیز...» واقعا این‌قدر تأثیر دارد؟ ‌فقط من بودم که با آمریکایی‌ها مذاکره کرده بودم؟‌ آقای بهشتی هم بارها با آمریکایی‌ها مذاکره کرده بود و اخیرا هم اسنادی از آن منتشر شد».

از جشن تولد گرفتن برای «انریکه مورا» تا «عزیزمِ» عباس امیرانتظام

دیده بان ایران- امیرانتظام گفته بود: «برای من خیلی جای تعجب است که واژه «امیرانتظام عزیز» این‌قدر معنی و مفهوم در این جامعه دارد. اینکه سالیوان به من نامه بنویسد «آقای امیرانتظام عزیز...» واقعا این‌قدر تأثیر دارد؟ ‌فقط من بودم که با آمریکایی‌ها مذاکره کرده بودم؟‌ آقای بهشتی هم بارها با آمریکایی‌ها مذاکره کرده بود و اخیرا هم اسنادی از آن منتشر شد».

«امیرانتظام عزیز!»، یکی از همان مواردی است که دانشجویان به استناد آن مهر جاسوسی بر پرونده عباس امیرانتظام زدند.

او درباره واژه امیرانتظام عزیز، به ماجرای بازداشت یک آمریکایی که مسئول رفت‌وآمد به یک شرکت آمریکایی بوده، اشاره کرده است. اتفاقی که در اسفند 57 رخ داده و امیرانتظام با همراهی مهدی بازرگان او را آزاد می‌کند. بعداً سولیوان در نامه‌ای برای قدردانی از امیرانتظام او را امیرانتظام عزیز خطاب می‌کند.

امیرانتظام در آن مصاحبه گفته بود:«... آقای محمدی گیلانی، رئیس دادگاه، این‌چنین تعبیر کردند که حتما من سابقه آشنایی و دوستی قدیمی با آقای سولیوان داشته‌ام. هرچه به ایشان توضیح دادم که آقا! این الفبای دیپلماسی در جهان است و هر‌گاه دو نفر دیپلمات برای هم نامه می‌نویسند همیشه از لغت Dear استفاده می‌کنند».

تهران مهر ماه 1400- روزنامه انقلابی وطن امروز خبر داده است که وزارت خارجه دولت سوپر انقلابی رئیسی برای انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و فرستاده برجام، جشن تولد تدارک دیده بود.

این روزنامه نوشته طبق شنیده ها، این جشن تولد «در جریان سفر انریکه مورا به تهران و دیدار با علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه تدارک دیده شده بود.» هر چند این روزنامه خبر نداده است که در این جشن تولد آقای مورا در کنار باقری کنی شمع کیک جشن تولدش را فوت کرده و کیک را میل کرده است یا نه اما فقط تصور کنید در همین کشور سفیر مملکت را فقط به این دلیل که در نامه نگاری های رسمی به او کلمه «عزیزم» گفته شده به جاسوس و اعدام محکوم می شود. یا اصلاً جای دور هم نرویم! یک لحظه فکر کنید جای آقای باقری کنی، عباس عراقچی و بود و میزبان آقای مورا وزارت خارجه دولت حسن روحانی! همین جریان انقلابی که امروز با افتخار از تدارک دیدن مراسم جشن تولد برای نماینده غربی ها می نویسند چه واکنش هایی از خود نشان می دادند؟ و چه کفن هایی که به قامت اصلاح طلبان می دوختند.

به نظر می رسد با کنار رفتن دولت تدبیر و امید و روی کار آمدن دولت انقلابی بسیاری از خط قرمزها به خودی خود پاک شده و جای خود را به خطوط سبز رنگی داده اند که شاید در آینده بسیاری از آنها مشخص شود. به قول آن انقلابی مسئله ما اصل مذاکره با آمریکا و غرب نیست، بلکه ما میخواهیم خودمان مذاکره کنیم.

نکته دیگر اینکه همین جماعت اصولگرا که برای نمایندگان غربی در 30 تیر فرش قرمز پهن کرده و زیر قانون مجلس انقلابی خودشان هم می زنند، پس از ترور شهید سلیمانی می گفتند: "دهان کسی که حرف از مذاکره بزند را خرد می‌کنیم." با این حال تا به امروز نه تنها دهانی خرد نشده بلکه کیک تولد هم در این دهان مبارک قرار می دهند. مبارک باد این پیوند آسمانی!

یغمافشخامی/ دیده بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر