کد خبر: 118976
A

قالیباف: فقط ۴۰ روز برای معرفی وزیر آموزش و پرورش فرصت مانده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نماینده رامیان و آزاد شهر مبنی بر معرفی نشدن وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد که ۴۰ روز از فرصت دولت برای معرفی وزیر آموزش و پرورش مانده است.

قالیباف: فقط ۴۰ روز برای معرفی وزیر آموزش و پرورش فرصت مانده است

به گزارش دیده بان ایران، غلامعلی کوهساری در صحن علنی امروز چهارشنبه ۲۸مهرماه مجلس طی اخطار قانون اساسی گفت: رئیس جمهور مطابق این اصل ۳ ماه فرصت دارد وزارتخانه را به سرپرست واگذار کند و سپس گزینه پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. 

وی افزود: ۵۰ روز از انتصاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش می‌گذرد؛ حق قانونی رئیس جمهور است که از فرصت ۹۰ روزه استفاده کند اما باید یادآور شد در ۳ جلسه اخیر قوه مقننه مهم‌ترین تصمیمات در خصوص فرهنگیان همانند رتبه‌بندی معلمان گرفته می‌شود. در واقع مهم‌ترین تصمیم‌گیری در خصوص وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است اما این وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود؛ چطور انتظار می‌رود از حق فرهنگیان در مجلس دفاع شود. البته معاون پارلمانی این وزارتخانه و سایر مسئولان نکاتی را مطرح می‌کنند اما خیلی متفاوت است که وزیر در این راستا اقدام کند. 

نماینده رامیان و آزادشهرافزود: رهبر انقلاب فرمودند دولت جدید باید در انجام امور سرعت عمل داشته باشد و این در حالی است که سال تحصیلی جاری بدون حضور وزیر آموزش و پرورش شروع شد؛ این وزارتخانه یک میلیون کارمند و ۱۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش دارد و در واقع بیش از نیمی از جامعه با این مجموعه سرو کار دارند اما این وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود! . 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خواستار تسریع در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی دولت سیزدهم شد. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش سخنان کوهساری با بیان اینکه طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی رئیس جمهور ۹۰ روز فرصت دارد و اکنون ۴۰ روز از این زمان باقی مانده است، اظهار کرد: در این خصوص به صورت حضوری با رئیس جمهور صحبت کردم لذا ایشان نیز دغدغه دارند و پیگیر موضوع هستند. انصافا سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در موضوعات مرتبط با مجلس خصوصا بحث رتبه‌بندی معلمان فعال و پیگیر است./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر