کد خبر: 118992
A

مهرداد لاهوتی: طرح اعلام اموال مسئولان در مجلس هشتم کار بزرگی بود/ مجلس یازدهم «محرمانه» بودن اموال مسئولان را بردارد و به مردم معرفی کند

نماینده سابق مجلس گفت: مجلس هشتم با اقدام خود، امر اعلام اموال را به همه مسئولان تسری داد تا به همان شکلی که مسئولان طراز اول نظام لیست اموال خود را تحویل قوه قضاییه می‌دهند، عمل کنند و این شرایط فقط محدود به رهبری و روسای قوا و وزرا نباشد که به کار بزرگی بود.

مهرداد لاهوتی: طرح اعلام اموال مسئولان در مجلس هشتم کار بزرگی بود/ مجلس یازدهم «محرمانه» بودن اموال مسئولان را بردارد و به مردم معرفی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ مهرداد لاهوتی با اشاره به طرح مجلس هشتم برای اعلام اموال مسئولان و انتشار خبری درباره مصوبه محرمانه مجمع تشخیص مصلحت در روزهای اخیر درباره آن، اظهار کرد: براساس اصول قانون اساسی در زمان مجلس هشتم همه مسئولان نظام مکلف نبودند که اموال خودشان را اعلام کنند اما مجلس هشتم تصمیم گرفت گامی به جلو بردارد و همه مسئولان اعم از شهردار و فرماندار را موظف سازد که لیست اموال خود را به همان صورتی که در قانون اساسی مشخص شده به قوه قضائیه تحویل بدهند.

وی افزود: همانطور که الان طبق اصول قانون اساسی اموال روسای قوا و وزرا تحویل قوه قضاییه می‌شود، آن زمان هم قرار مجلس بر این بود که این امر بر بقیه مسئولان هم حاکم باشد  و همه آنان لیست اموال خود را قبل و بعد از تصدی یک پست به قوه قضاییه و مطابق با قانون اساسی اعلام کنند.

لاهوتی با تاکید بر اینکه اگر امروز گفته می‌شود این طرح مربوط به مجلس هشتم بوده و ربطی به مجلس یازدهم ندارد درست است، تصریح کرد: مجلس هشتم با اقدام خود، امر اعلام اموال را به همه مسئولان تسری داد تا به همان شکلی که مسئولان طراز اول نظام لیست اموال خود را تحویل قوه قضاییه می‌دهند، عمل کنند و این شرایط فقط محدود به رهبری و روسای قوا و وزرا نباشد که به نظرم کار بزرگی بود.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه آن زمان مردم هم از این اقدام مجلس راضی بودند، یادآور شد: الان هم اگر زمانه تغییر کرده و مطالبه مردم این است که به جای اعلام محرمانه اموال مسئولان به قوه قضائیه، این اطلاعات به دست عموم مردم برسد، مجلس یازدهم می‌تواند این امر را پیگیری کند که به جای محرمانه‌ماندن، این لیست به مردم هم اعلام شود.

لاهوتی اظهار کرد: یکی از راههای نجات مملکت همین است که مجلس، مسئولان را مکلف کند که لیست اموال خود را اعلام کنند و این موضوع به اطلاع مردم هم برسد. این یکی از گامهای ایجاد شفافیت است و خیلی از حرف و حدیث‌ها و تهمت‌ها را پاسخ می‌دهد یا از طرح آن‌ها پیشگیری می‌کند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر