کد خبر: 119272
A
دیده بان ایران:

خبرگزاری نزدیک به سپاه مقدمات خروج رسمی روحانی و لاریجانی از نظام را کلید زد/ چه کسانی می خواهند جریان اعتدال جزئی از نظام نباشد؟

به نظر می رسد پس از یکدست سازی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران، انقلابیون حالا در نظر دارند که پروژه خالص سازی نظام را دنبال کنند و به همین دلیل سعی دارند تا با وادار کردن شخصیت های نظیر حسن روحانی و علی لاریجانی آنها را در موضع منتقد دولت و حاکمیت بنشاند و سپس زمینه برای دور کردن این افراد از رهبری نظام را فراهم سازند.

خبرگزاری نزدیک به سپاه مقدمات خروج رسمی روحانی و لاریجانی از نظام را کلید زد/ 
چه کسانی می خواهند جریان اعتدال جزئی از نظام نباشد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی تحت عنوان "روحانی و لاریجانی در مسیر اتحاد گفتمانی/ چرا اعتدال نمی‌خواهد جزئی از نظام باشد؟" درباره آینده سیاسی علی لاریجانی و حسن روحانی نوشت: 

یک شباهت بزرگ بین لاریجانی و روحانی این است که هر دوی اینها اکنون مسئولیت قابل توجهی در نظام جمهوری اسلامی ندارند و این بیش از پیش می‌تواند انگیزه را برای ائتلاف گفتمانی این دو شخصیت سیاسی فراهم کند. در همین راستاست که علی مطهری که در طیف سیاسی اعتدالیون تعریف می شود، اخیرا گفته است که «اگر روحانی صراحت و شجاعت بیشتری داشته باشد، می‌تواند در عالم سیاست همان نقشی را ایفا کند که اکبر هاشمی‌رفسنجانی بازی می‌کرد». 

فعلا اتحاد سیاسی این دو شخصیت (روحانی و لاریجانی) نمود عینی و بیرونی به خود نگرفته است ولی همه قرائن سیاسی حاکی از این است که این دو شخصیت به زودی برای تعیین تکلیف وضعیت سیاسی جریان خود رسما دور یک میز جمع شوند و اکنون در پی آن هستند که با تقویت یک دوقطبی با نظام، برای خود ماهیتی جدید تعریف کنند، فلذا مترصد آن هستند که دولت سیزدهم ماه‌های ابتدایی خود را سپری کند تا بتوانند با غیریت‌سازی با وضع موجود،‌ خود را یک آلترناتیو معرفی کرده و پایگاه اجتماعی خود و حتی اصلاح طلبان را به سمت خود جلب کنند. اتفاقاتی که در آینده بیشتر می‌توان در موردش صحبت کرد.

بنا برگزارش دیده بان ایران این ادعاها در حالی از سوی رسانه های همسو با دولت و نزدیک به هسته سخت قدرت در حال انتشار است که به نظر می رسد پس از یکدست سازی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران، انقلابیون حالا در نظر دارند که پروژه خالص سازی نظام را دنبال کنند و به همین دلیل سعی دارند تا با وادار کردن شخصیت های نظیر حسن روحانی و علی لاریجانی آنها را در موضع منتقد دولت و حاکمیت بنشاند و سپس زمینه برای دور کردن این افراد از رهبری نظام را فراهم سازند./ دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر