کد خبر: 119514
A

حمله‌ی مجدد ارگان جبهه پایداری به «آیت‌الله صافی»: امروز لباس «حمایت از مردم» به تن این افراد زار می‌زند!

ارگان رسانه ای جبهه پایداری نوشت: مژدگانی که گربه زاهد شد ! جای تعجب است که در چنین شرایطی و پس از هشت سال دوباره قرار باشد چنین توصیه‌هایی آن هم به بهانه حمایت از مردم به گوش برسد و صدای کسی هم درنیاید. اینجا جمهوری اسلامی است و مناسبات آن با کلیسای قرون وسطی و تکفیر منتقدان کشیش‌ها بسیار تفاوت دارد.

حمله‌ی مجدد ارگان جبهه پایداری به «آیت‌الله صافی»: امروز لباس «حمایت از مردم» به تن این افراد زار می‌زند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رجانیوز نوشت: نقد ما به مواضع حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی حفظه الله در دیدار با رئیس مجلس، واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. یکی از این واکنش‌ها مربوط به سخنان آقای علوی بروجردی است که متاسفانه اصل نقد و محتوای آن را به حاشیه برده و در فضایی غیرمنطقی به مساله پرداخته است.

آقای علوی بروجردی با حرارت بالا از دغدغه مرجعیت برای مردم سخن می‌گوید و می‌پرسد آیا انتظار دارید ایشان در دیدار با مسئولان فقط تعریف و تمجید کنند؟

همانگونه که گفته شد، اصل سخن رها شده و با استفهام نابجا مسیر نقد منحرف شده است. چه کسی گفته باید در حضور مسئولان فقط تعریف و تمجید کرد؟

اتفاقاً نکته همینجاست که چرا در هشت سال گذشته در برابر مسیر غلطی که پیگیری می‌شد سخنی شنیده نشد؟ نقد اینجاست که چرا مفاهیم بلند انقلاب از جمله «استکبارستیزی» به «قهر» با دنیا فروکاسته می‌شود؟

آقای علوی! کسی انتظار تمجید و تعریف ندارد، بگذریم از اینکه عده‌ای هشت سال در این کشور هر چه خواستند کردند و جز تعریف و تمجید نشنیدند، حتی زمانی که از جواز نقد پیامبر(ص) سخن گفتند، ولایت امیرالمومنین(ع) را ناشی از مقبولیت مردمی دانستند و درباره مذاکره سیدالشهداء(ع) با عمرسعد نظریه دادند.

آقای علوی بروجردی؛ مساله دقیقا همین است که برخی حضرات علما و مراجع معظم تقلید غیر از زمانی که کسی به دیدارشان نرفته، سخنی برای مردم ندارند.

چرا در سال‌های طولانی که پایه‌های استقلال نظام با اقدامات دولت روحانی به لرزه درآمده بود کسی به یاد مردم نبود؟ در آبان ۹۸ و سیل و زلزله چرا کسی به یاد مردم نبود؟ زمان تاراج اموال بیت‌المال توسط نزدیکان دولت روحانی و فروش کشور چرا کسی به یاد مردم نبود؟

امروز لباس «حمایت از مردم» به تن کسانی که سقف دغدغه‌شان در اوج غربت نظام اسلامی و خرد شدن استخوان مردم زیر بار تورم و گرانی از «تعطیلی فلان مناسبت» و «جشن‌های نهم ربیع» بالاتر نرفت، کمی زار می‌زند.

جنابعالی چنان از استقلال حوزه سخن می‌گویید که گویا نظام را بدهکار حوزه می‌دانید و فراموش کرده‌اید که حمایت‌های جمهوری اسلامی باعث احیای حوزه‌های علمیه‌ای شد که در سال‌های میانی حکومت پهلوی در آستانه تعطیلی و حذف کامل بود.

هر چند ناکارآمدی، سستی و فاصله عمیق جریان سنتی حوزه از مبانی انقلاب به حدی بود که امروز بخش مهمی از حوزه علمیه را به وضعیتی دچار کرده که فرسنگ‌ها با حوزه مطلوب فاصله دارد.

مردم از آن چه در سال‌های قبل گذشت فهم روشنی دارند و به خوبی کسانی که دغدغه مردم را داشتند به خاطر سپرده است. تئوری تعامل گسترده با دنیا! را هم سنجیده‌اند و بدون اینکه نیاز به گفتن کسی باشد، آثار آن را در زندگی روزمره خود مشاهده می‌کنند.

جای تعجب است که در چنین شرایطی و پس از هشت سال دوباره قرار باشد چنین توصیه‌هایی آن هم به بهانه حمایت از مردم به گوش برسد و صدای کسی هم درنیاید. اینجا جمهوری اسلامی است و مناسبات آن با کلیسای قرون وسطی و تکفیر منتقدان کشیش‌ها بسیار تفاوت دارد.

قبلاً گفتیم و باز هم می‌گوییم، انقلاب خمینی آن اسلامی که استکبارستیزی را قهر با دنیا می‌داند را به رسمیت نمی‌شناسد. جمهوری اسلامی برای «نابودی طاغوت» و «محو استکبار» طرح و برنامه دارد و این را با رفاه مردم در تعارض نمی‌بیند.

هشت سال گذشته کارنامه روشنی است از عملکرد کسانی که با حمایت همین تفکر، استکبارستیزی را به قهر با دنیا تقلیل دادند و رفاه مردم را هم نابود کردند. اینجا جمهوری اسلامی است، نه اروپای قرون وسطی!

ضمنا؛ مژدگانی که گربه زاهد شد، این روزها اصلاح‌طلبان هم نگران مرجعیت شده‌اند!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر