کد خبر: 119522
A

نماینده ادوار مجلس با اشاره حذف شدگان از قدرت: احتمال ائتلاف راست میانه، اصلاحات و ملی مذهبی ها وجود دارد

محمود صادقی نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: شاید فضای سیاسی موجود کشور، انگیزه ای برای ایجاد ائتلاف فراگیر میان نیروهای سیاسی رانده شده از راست میانه تا اصلاح طلبان و نیروهای ملی مذهبی شود.

نماینده ادوار مجلس با اشاره حذف شدگان از قدرت: احتمال ائتلاف راست میانه، اصلاحات و ملی مذهبی ها وجود دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمود صادقی نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: شاید فضای سیاسی موجود کشور، انگیزه ای برای ایجاد ائتلاف فراگیر میان نیروهای سیاسی رانده شده از راست میانه تا اصلاح طلبان و نیروهای ملی مذهبی شود.

محمود صادقی با بیان اینکه فعالیت های سیاسی پس از انتخابات دچار رکود شده و این وضعیت فقط مخصوص اصلاح طلبان نیست، با بیان برخی نقدها نسبت به شیوه برگزاری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و بیان تبعات آن از نگاه خود ، گفت در جریان اصلاحات نشست ها و جلسات به صورت منظم برگزار می شود و این بحث ها بیشتر معطوف به ارزیابی از اتفاقات گذشته و آسیب شناسی عملکرد این جریان است و رویکردهای مختلفی هم در جریان اصلاحات وجود دارد. برخی کماکان قائل به مشارکت از طریق صندوق رای هستند و بعضی به دلیل اعمال محدودیت در انتخابات، به راه حل های دیگری فکر می کنند.

صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکنند، گفت: یک جریان قدرتمندی در اصلاحات چنین دیدگاهی دارند اما برای پیش بینی از انتخابات 1401 خیلی زود است. دیدگاه شخصی من این است که شاید فضای سیاسی موجود کشور، انگیزه ای برای ایجاد ائتلاف فراگیر میان نیروهای سیاسی رانده شده از راست میانه تا اصلاح طلبان و نیروهای ملی مذهبی شود. جریان هایی که قائل به حرکت مسالمت آمیز و حضور در انتخابات هستند ولی عرصه برای حضور آنها تنگ شده است. در واقع دغدغه و درد مشترک می تواند این جریان ها را کنار هم قرار دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر