کد خبر: 119527
A

نماینده ولی فقیه در استان البرز: تغییر محل مذاکرات هسته‌ای از وین به بروکسل یک نوع مبارزه علیه استکبار است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با انتقاد از اینکه چرا عده‌ای با شعار مرگ بر آمریکا مخالف هستند، گفت: اثر منطقه‌ای و بین‌المللی و بلکه عمق استراتژیک ایران را می‌توان در شعار مرگ بر آمریکا دید؛ امروز شعار مرگ بر آمریکا پرچم یک جبهه بزرگ جهانی است. مردم دنیا با این شعار به هم پیوند استراتژیک پیدا کرده‌اند و با ایران گره خورده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان البرز: تغییر محل مذاکرات هسته‌ای از وین به بروکسل یک نوع مبارزه علیه استکبار است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۸۲ بنا به دستور رهبر معظم انقلاب سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شد؛ و از سال ۹۰ به دلیل اهمیت پدافند غیرعامل و لزوم ترویج این مهم برای مردم، هشتم آبان به این عنوان نام‌گذاری و در تقویم رسمی درج شد، گفت: رهبری دراین‌باره تعابیری دارند که زیبا و مهم است و تعبیر رهبری این است که پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است که از درون ما را مصون می‌کند.

پدافند غیرعامل قدرت بازدارندگی پایدار کشور را بالا می‌برد

وی با تأکید بر اینکه پدافند غیرعامل موضوع فراگیری دارد و عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنایع، مخابرات، انرژی، غذایی، حمل‌ونقل، دفاعی، زیستی، آب، سایبری و امثال این‌ها را شامل می‌شود، اظهار داشت: مأموریت پدافند غیرعامل این است که با اقداماتی که انجام می‌دهد تهدیداتی که متوجه زیرساخت‌های کشور هست را خنثی و یا کاهش دهد و از آسیب‌های احتمالی به نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی و حساس جلوگیری کند.

امام جمعه کرج در ادامه افزود: در همین جریان بنزین دیدید که چگونه اگر نتوانیم زیرساخت‌ها را محکم کنیم دشمن از هر نقطه‌ضعفی برای ضربه زدن استفاده می‌کند، پس باید در مقابل دشمنی که با تمام قوا به مبارزه با اسلام و انقلاب اقدام می‌کند و با ایران اسلامی کینه‌توزی و عناد دارد و هدفی جز نابودی حاکمیت و استقلال ما ندارد قوی شد چراکه پدافند غیرعامل قدرت بازدارندگی پایدار کشور را بالا می‌برد که الحمدالله مردم خوب موضوع را علی‌رغم شیطنت‌هایی که دشمنان داشتند فهمیدند و وارد بازی دشمن نشدند؛ مسئولان هم با جدیت در تلاش هستند تا مشکل حل شود و بنزین هم همان‌طور که گفته‌اند گران نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در دفاع گاهی پدافند عامل است که از انواع تجهیزات نظامی برای دفاع استفاده می‌شود اما پدافند غیرعامل دفاع بدون سلاح است، اذعان داشت: حضرت آقا در اهمیت مساله فرمودند: اگر مدیران کشور اهمیت مسئله پدافند غیرعامل را درک نکنند و پدافند غیرعامل به‌طور شایسته توسعه پیدا نکند، کشور در معرض تهدیدهای بعضاً غیرقابل‌جبران قرار خواهد گرفت که ان‌شاءالله این مهم با جدیت دنبال خواهد شد و ما به همه عزیزان در این سازمان خدا قوت و خسته نباشید عرض می‌کنیم.

۱۳ آبان نماد استکبارستیزی است

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به برخی از مناسبت‌های مهم آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد: از ۸ تا ۱۳ آبان چهار واقعه اتفاق افتاده که هرکدام از وقایع درزمانی که رخ دادند اثر مهمی بر تاریخ معاصر کشور گذاشتند. ۸ آبان سال ۵۹ که شهادت محمدحسین فهمیده که به روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شد؛ و ۱۳ آبان سال ۴۳ تبعید حضرت امام از قم به ترکیه بود که نقطه عطفی برای انقلاب بود. ۱۳ آبان سال ۵۷ شهادت تعدادی از دانش‌آموزان در دانشگاه تهران که به روز دانش‌آموز نام‌گذاری شد و ۱۳ آبان سال ۵۸ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام که به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه در همه این اتفاقات قسمتی از کار مستقیم یا غیرمستقیم به استکبار و عوامل آن برمی‌گردد، گفت: هرکدام از این حوادث تاریخی که در یوم‌الله ۱۳ آبان رخ‌داده به‌تنهایی سرفصلی است برای مقابله جبهه حق با جبهه سلطه و استکبارستیزی ملت بزرگ ایران و ادامه مبارزه علیه شیطان بزرگ، آمریکا.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی ادامه حرکت پویای انقلاب اسلامی بود که از سال ۴۲ شروع و در بهمن ۵۷ به پیروزی رسیده بود؛ و باید برای ادامه راه تا رسیدن به مقصد نهایی، ریشه‌های استعمار و استکبار در کشور را قطع می‌کرد، گفت: دانشجویان می‌دانستند کاری که کرده‌اند با کنوانسیون وین مغایرت دارد و کشورهای دنیا آنان را مذمت خواهند کرد و ممکن است منافع ملی را هم با تهدید مواجه کند. قصد داشتند بعد از حداکثر سه روز به کار خود خاتمه دهند؛ اما وقتی به اسناد سفارت دسترسی پیدا کردند و دیدند که آمریکا مستقیماً در امور داخلی ایران دخالت، توطئه و جنایاتی کرده و می‌کند به حضرت امام اطلاع دادند وایشان شخصاً فرماندهی را به عهده گرفتند و با مدیریت صحنه بحران، تهدید را به فرصت تبدیل کردند و این حرکت را انقلاب دوم نامیدند.

امروز مردم دنیا آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن درجه‌یک جامعه بشری می‌دانند

وی با تأکید بر اینکه روز ۱۳ آبان نماد استکبارستیزی شد، عنوان کرد: آمریکا در هفتادسال گذشته منابع ملی را از بین برده و انواع جنایات را در حق ملت ما روا دانسته و انجام داده است. امروز نه‌تنها مردم ایران، بلکه مردم دنیا، بخصوص کشورهای اسلامی، آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن درجه‌یک جامعه بشری، دشمن صلح و امنیت می‌دانند و هرچه کینه و دشمنی دارند را با صدای بلند فریاد می‌زنند که مرگ بر آمریکا.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: مقاومت و ایستادگی بی‌نظیر مردم ایران اسلامی در مقابل توطئه‌های بی‌شمار و پی‌درپی آمریکای جنایت‌کار و متحدان اروپایی‌اش، سرعت اضمحلال و فروپاشی استکبار و ام‌الفساد جهانی را دوچندان کرده و به‌زودی همه می‌بینند که نظام لیبرال دمکراسی غرب و منشأ تباهی انسان‌ها چگونه فرو خواهد ریخت.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه حرکت انقلابی و همراه بااخلاق اسلامی دانشجویان پیرو خط امام در گروگان‌گیری دستاوردهای فراوانی داشت من‌جمله منزوی شدن جریان‌های لیبرالیستی که دنبال سازش با آمریکا بودند، گفت: حتی جریان‌های چپ که انقلاب را به سازش‌کاری با آمریکا متهم می‌کردند، چیزی برای گفتن نداشتند. در طول این ۴۴۴ روز گروگان‌گیری که در کشور واقع‌شده بود مردم چنان شوری پیداکرده بودند که با سه انتخابات مهم، همه‌پرسی قانون اساسی، اولین رئیس‌جمهور و اولین مجلس شورای اسلامی، انقلاب را تثبیت کردند و از همه این‌ها مهم‌تر این بود که انقلاب دوم نشان داد ابهت ابرقدرتی آمریکا توهمی بیش نیست و هیمنه پوشالی آمریکا در جهان فروریخت و مردم زیر سلطه آمریکا در اقصی نقاط عالم را جرأت قیام داد.

وی با تأکید بر اینکه باید خیلی راجع به این واقعه بخصوص تحقیق عمیق در اسناد لانه جاسوسی صحبت کرد تا به‌خوبی تبیین شود، گفت: دست‌هایی از همان اول نگذاشتند و سنگ‌اندازی کردند که این اسناد به‌راحتی در دسترس قرار نگیرند. این جهاد تبیین که اخیراً آقا فرمودند، یکی از مصادیقش همین است که تاریخ انقلاب را نگذاریم فراموش یا توسط عده‌ای تحریف شود.

اسناد لانه جاسوسی را در کتب درسی دانش‌آموزان منتشر کنید

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تا حالا چند مرتبه تذکر داده‌اند که مضامین برگزیده کتاب‌هایی که دانشجویان پیرو خط امام از اسناد و مدارک جمع‌آوری کردند در کتب درسی قرار داده شود و با اعتراض شدید فرمودند: چرا نمی‌گذارید نسل جوان ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده است و چه توطئه‌هایی زیر سر داشته؟ امیدواریم این خواسته رهبری و مواردی دیگر ازاین‌دست که خواسته همه دلسوزان نظام است در این دولت تحقق عینی پیدا کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه استکبارستیزی دستور قرآن و روش پیغمبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده و انقلاب اسلامی درس ضد ظلم و ضد ظالم بودن را از قرآن و عترت گرفته است، تصریح کرد: تفکر توحیدی انقلاب و اسلام ناب محمدی درعین‌حال که برای رفاه و آسایش مردم برنامه دارد اما هرگز با کشورهای استکباری به هر قیمتی دست دوستی نمی‌دهد.

وی در ادامه بابیان اینکه چند سال که این تفکر کم‌رنگ بود را دیدید که چگونه کشور را به ورطه سقوط رساندند، عنوان کرد: مسئولان ایران اسلامی مکرر اعلام کرده‌اند که با تمام دنیا تا جایی که خدشه به استقلال و عزت ایران وارد نشود روابط دوستانه خواهند داشت و این را در عمل هم ثابت کرده‌اند؛ بله ما که ملت امام حسینیم، ما که امت امام عصر و منتظر ظهور حضرتش هستیم با اسرائیل غاصب پلید کودک کش ضد اسلام و انسانیت هرگز دوست نخواهیم شد و تا محو او از صفحه روزگار که زیاد طول نخواهد کشید آرام نمی‌نشینیم.

همه دنیا فهمیده‌اند که آمریکا عهدشکن و غیرقابل‌اعتماد است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با انتقاد از اینکه چرا عده‌ای با شعار مرگ بر آمریکا مخالف هستند، گفت: اثر منطقه‌ای و بین‌المللی و بلکه عمق استراتژیک ایران را می‌توان در شعار مرگ بر آمریکا دید؛ امروز شعار مرگ بر آمریکا پرچم یک جبهه بزرگ جهانی است. مردم دنیا با این شعار به هم پیوند استراتژیک پیدا کرده‌اند و با ایران گره خورده‌اند و همه دنیا فهمیده‌اند که آمریکا عهدشکن و غیرقابل‌اعتماد است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: یک عده از روی ترس، وادادگی یا علاقه شدید یا هر چیز دیگر فکرمی کنند اگر از این شعار دست‌برداریم آمریکا دست از دشمنی با ما می‌کشد. تا جایی که خاطره هم درست کردند و تحلیل‌های غلط هم به امام نسبت دادند. درحالی‌که امام در آخرین سخنان و پیام‌های خود فرمودند: محکم بایستید که آمریکا و عوامل آن در کمین شما هستند تا عزت و استقلال شمارا که برای آن خون‌های هزاران انسان شریف نثار شده است، لگدکوب نمایند. بعد هم نسبت به آینده هشدار دادند.

شعار مرگ بر آمریکا تاکتیکی نیست بلکه یک راهبرد است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه عده‌ای می‌خواستند این شعار از زبان مردم بیفتد تا بتوانند مسیر را منحرف کنند، گفت: این شعار تاکتیکی نیست بلکه راهبرد است. نفوذ و اقتدار بین‌المللی ما را زیاد می‌کند؛ وقتی مردم یکپارچه و باصلابت این شعار را می‌دهند همه می‌فهمند هم خارجی‌ها و هم ایادی داخلی‌شان که هنوز مردم، آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانند و در روحیه استکبارستیزی آنان خللی به وجود نیامده است.

ایران تضمین می‌خواهد که بدعهدی‌ها تکرار نشود

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه استکبارستیزی هم اشکال مختلف دارد، تصریح کرد: تغییر محل مذاکرات هسته‌ای از وین به بروکسل یک نوع مبارزه و اعلام موضع است که به آمریکا می‌فهماند نمی‌تواند زور بگوید و در این مذاکرات نقش داشته باشد. ایران با این اقدامش خیلی روشن و باصلابت به آمریکا می‌گوید که ای بی کرک و پر بفهم که عضو توافق نیستی و نمی‌توانی تکلیف، تعیین کنی. بعلاوه همان‌طور که مسئولین مربوطه اعلام کردند ایران تضمین می‌خواهد که بدعهدی‌ها تکرار نشود و باید در توافقات خواسته ایران تأمین‌شده و تحریم‌ها لغو و روابط تجاری با ایران به‌صورت عادی درآید. این مسیر خوبی است که دستگاه دیپلماسی در حال طی کردن آن است.

نسل چهارم انقلاب با توان و انگیزه بالا در گام دوم نقش‌آفرینی خواهد کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود افزود: ان‌شاءالله امسال با توجه به اینکه ۸ آبان روز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان است و ۱۳ آبان روز دانش‌آموز، فاصله این دو روز برنامه‌های ویژه نوجوانان و دانش‌آموزان را دوستان در سطح استان تدارک دیده‌اند که با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط و خود نوجوانان انجام خواهند داد و حضور بیشتر و مؤثرتری خواهند داشت و هفته آینده هم قبل از خطبه‌ها یکی از نوجوانان صحبت خواهد کرد تا همه بدانند که نسل چهارم انقلاب، مصمم، باهوش با بصیرت تمام با توان و انگیزه بالا در گام دوم نقش‌آفرینی خواهد کرد.

وی بابیان اینکه شهید لندی ادامه شهید فهمیده در درک مطلب و اقدام به‌موقع است، گفت: شهید لندی گل مراسم روز ۱۳ آبان است که ان‌شاءالله پررنگ‌تر از سال‌های قبل انجام خواهد شد چراکه قدرت نرم نظام اسلامی حضور نوجوان و جوان و اقشار مختلف مردم در کنار مسئولان و باشکوه برگزار کردن مراسم ضد استکباری است تا دستگاه دیپلماسی بتواند باقدرت بیشتری با کشورهای جهان مواجه شود لذا آمریکا روز سیزده آبان امسال منتظر سیلی دیگری از مردم ایران باشد.

اگر دنبال تمدن اسلامی هستیم باید حتماً مسلمان با هم وحدت داشته باشند

امام جمعه کرج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز هفدهم ربیع‌الاول متذکر شد: مساله تمدن اسلامی که بدون وحدت مسلمین محقق نمی‌شود؛ نکته بسیار دقیقی بود که بیان فرمودند لذا اگر دنبال تمدن اسلامی هستیم باید حتماً مسلمین باهم وحدت داشته باشند؛ و تذکر به همه و مخصوصاً مسئولین که همه کارهایی که در کشور انجام می‌شود حتماً پیوست عدالت داشته باشد. این هم یکی دیگر از محورهای صحبت ایشان بود که بسیار مهم است و اخیراً در بیاناتشان تکرار می‌کنند و در همه برنامه‌ها این پیوست عدالت باید لحاظ شود. همچنین مطالبی که در جلسه کنگره شهدا زنجان فرمودند راجع به خانواده شهدا و بزرگداشت خانواده شهدا و آثار و یاد شهدا که ان‌شاءالله دنبال می‌کنید

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر