کد خبر: 11960
A
تحلیل داریوش قنبری در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران از دوران پسا هاشمی در عرصه سیاست:

فقدان آیت‌الله هاشمی خللی در روند حرکتی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان ایجاد نمی‌کند/ هم ناطق هم روحانی شایسته جانشینی آیت‌الله هاشمی هستند

قنبری: اعتدال‌گرایی و اصلاح‌طلبی از این منظر که نوعی اندیشه و راهبرد سیاسی محسوب می‌شوند، از دوام و ماندگاری برخوردارند و به هیچ وجه اینچنین نیست که با فقد راهبران و مبلغان این اندیشه و گفتمان در روند حرکتی آنها ضعف و فترت ایجاد شود.

فقدان آیت‌الله هاشمی خللی در روند حرکتی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان ایجاد نمی‌کند/ هم ناطق هم روحانی شایسته جانشینی آیت‌الله هاشمی هستند

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به تاثیری که فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر سیر حرکتی جریان تحول‌خواه در ساختاری سیاسی کشور خواهد داشت، اظهار کرد: اعتدال‌گرایی و اصلاح‌طلبی از این منظر که نوعی اندیشه و راهبرد سیاسی محسوب می‌شوند، از دوام و ماندگاری برخوردارند و به هیچ وجه اینچنین نیست که با فقد راهبران و مبلغان این اندیشه و گفتمان در روند حرکتی آنها ضعف و فترت ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بنابراین جریان تحول خواه اعم از اصلاح طلبان و اعتدالگرایان راه خود را به سیاق سابق طی خواهند کرد و رحلت و فقد آیت الله هاشمی در حرکت کلی این جریان در سپهر سیاسی کشور خلل ایجاد نمی‌کند.

قنبری افزود: البته نباید کتمان کرد که فقدان آیت الله هاشمی نه تنها برای تحول خواهان که برای کل جامعه ایران، یک ضایعه و آسیب محسوب می‌شود و حتی اصولگرایانی هم که دغدغه مند منافع ملی‌اند در معرض مخاطرات این فقدان قرار دارند.

این نماینده اسبق مجلس با اشاره به ویژگی‌های ممتاز شخصیتی و سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: شاخصه برجسته و بارز آیت‌الله هاشمی، فراجناحی بودن ایشان بود؛ بگونه‌ای که ایشان هیچگاه تعلق خاطری به جریان و جناح خاصی نداشتند و اولویت و دغدغه اصلی شان منافع ملی و مصالح عمومی بود.

وی با اشاره به مراسم تشییع باشکوه آیت الله هاشمی رفسنجانی و حضور اقشار مختلف مردم بویژه جوانان تحصیلکرده و نخبگان جامعه در این مراسم، اظهار داشت: نگاهی گذرا به عظمت و شکوهی مراسمی که برای ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اقصی نقاط ایران بویژه پایتخت برپا شد، این گزاره را به اثبات می رساند که بلوغ و پویایی جریان تحول خواه در جامعه ایران عیان گشته است.

قنبری با تاکید بر اینکه قطعا جای آیت‌الله هاشمی پرشدنی نخواهد بود، گفت: در شرایط فعلی در درون جریان تحول‌خواه اعم از اصلاح طلبان و اعتدالگرایان شخصیتی‌هایی که نقش لیدری جریان را برعهده بگیرند و به نوعی جایگزینی برای آیت الله هاشمی باشند، وجود دارند و همین امر دال بر پویایی و عدم رخوت و خمودگی جریان تحول خواه در فقدان آیت الله هاشمی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان با اشاره به شخصیت‌هایی که در مظان جانشینی آیت‌الله هاشمی در کسوت پرچمداری جریان تحول خواه هستند، خاطرنشان کرد: آقایان ناطق نوری و حسن روحانی دو شخصیتی هستند که در سال‌های اخیر با مشی و سلوک اعتدالگرایانه به پیشبرد اهداف جریان تحول خواه یاری رسانده‌اند؛ از اینرو هر دو این شخصیت واجد ویژگی‌های جانشینی آیت الله هاشمی هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر