کد خبر: 119671
A

هاشمی طباء: بررسی FATFدر مجمع تشخیص به نظر منتفی می‌رسد/ توصیه می کنم از سازمان ملل هم خارج شویم و خلاص!

معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات درباره سرنوشت بررسی fatf در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این اوصاف و این که دولت فعلی درخواستی برای بررسی لایحه در مجمع ندارد و از زمان درخواست دولت قبل نیز زمان زیادی گذشته است به نظر می رسد در عمل دیگر بررسی این مساله در مجمع تشخیص مصلحت نظام منتفی است.

هاشمی طباء: بررسی FATFدر مجمع تشخیص به نظر منتفی می‌رسد/ توصیه می کنم از سازمان ملل هم خارج شویم و خلاص!

به گزارش دیده بان ایران؛ سید مصطفی هاشمی طبا، معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات درباره اظهارات احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم مبنی بر اینکه « اعضای FATF خودشان پولشو و قاچاقچی هستند و ما حق داریم بدبین باشیم» گفت:  نوبت بررسی سالانه کارگروه fatf نیز در روزهای اخیر بود و عضویت ایران در لیست سیاه این کنوانسیون مجددا تایید شد و دولت فعلی نیز پالسی مبنی بر درخواست برای بررسی این مساله در مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد و خود مدعی مخالفت با پیوستن به این کنوانسیون است.

وی درباره سرنوشت بررسی fatf در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این اوصاف و این که دولت فعلی درخواستی برای بررسی لایحه در مجمع ندارد و از زمان درخواست دولت قبل نیز زمان زیادی گذشته است به نظر می رسد در عمل دیگر بررسی این مساله در مجمع تشخیص مصلحت نظام منتفی است.

هاشمی طبا همچنین تاکید کرد: با fatf که مخالف هستیم، توصیه می کنم از اساس از سازمان ملل و اصلا از پیمان شانگهای هم خارج شویم و خیال خودمان را راحت کنیم که با هیچ کنوانسیون و نهاد خارجی مراوده نداریم و ببینیم به تنهایی چگونه می خواهیم کشور را اداره کنیم ، حال اگر در این بین، خودمان به شکلی کشور را اداره کردیم که در ۳۰۰ دشت نیز زمین نشست کرد، ایرادی ندارد.

گفتنی است احمد وحیدی وزیر کشور اخیرا در نشست تخصصی برنامه تحول راهبردی مبارزه با مواد مخدر با یادآوری اینکه اقتصاد مواد مخدر از جمله اقتصادهای مهم در دنیا است و به راحتی و به سادگی از سوی کسانی که از آن منتفع می‌شوند کنار گذاشته نخواهد شد، خاطرنشان کرد: «همین آقایان که FATF را تشکیل داده‌اند و می‌گویند همه سیستم‌های بانکی در دست ما است ،چرا مانع اقتصاد مواد مخدر نمی‌شوند. با مشاهده این روند، حق داریم به آنها بدبین باشیم زیرا این افراد در بانک‌ها نفوذ دارند و کسانی هستند که در سازمان‌های تحت عنوان نظارت بر پولشویی و آنچه که در پالرمو مصوب شده، عمل نمی‌کنند.»/ جمهوریت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر