کد خبر: 119680
A

آصفری: مسئولان به‌جای پیگیری محل مذاکره بر رفع تحریم‌ها تمرکز کنند

نماینده مجلس یازدهم گفت: «بهتر است همه مسئولان به‌جای پیگیری محل مذاکره بر این موضع صریح ایران مدام تأکید کنند که هر مذاکره بدون پیش‌نیاز رفع تحریم‌ها بی‌فایده است. مجلس در هم در اقدام راهبردی تصویب کرده و این مجوز را به دولت داده است که اگر تحریم‌ها رفع نشود، غنی‌سازی از سرگرفته شود».

آصفری: مسئولان به‌جای پیگیری محل مذاکره بر رفع تحریم‌ها تمرکز کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ هرچه پیش می‌رویم، موضوع مذاکرات بیش از پیش جدی می‌شود. در این بین یک پرسش مهم وجود دارد؛ آنکه چارچوب مدنظر جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات برجامی پیش رو چه در وین و چه در بروکسل چیست و چه اصولی باید در این مذاکرات رعایت شود​؟

 

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «چارچوب مذاکرات مشخص است. ایران 10 سال با غربی‌ها به مذاکره پرداخت تا تحریم‌ها رفع شود. ما ثابت کردیم که در پی ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم و برای رفع مناقشات و رفع تحریم‌ها به دستور مقام معظم رهبری به سمت نرمش قهرمانانه رفتیم و هم سانتریفیوژها را کنار گذاشتیم و هم اروانیوم غنی‌شده را تحویل دادیم اما دیدیم که طرف‌های غربی‌ قابل اعتماد نیستند».​

 

او ادامه داد: «چارچوب ما روشن است و فرقی نمی‌کند که مذاکرات پیش رو در وین باشد یا بروکسل؛ حرف ما این است که تحریم‌ها باید به‌طور کامل برداشته شوند. وقتی این اقدام انجام شود، در آن صورت امکان مذاکره وجود خواهد داشت، در غیر این صورت هرگونه مذاکره وقت‌کُشی است».

این نماینده مجلس بیان کرد: «بهتر است همه مسئولان به‌جای پیگیری محل مذاکره بر این موضع صریح ایران مدام تأکید کنند که هر مذاکره بدون پیش‌نیاز رفع تحریم‌ها بی‌فایده است. مجلس در هم در اقدام راهبردی تصویب کرده و این مجوز را به دولت داده است که اگر تحریم‌ها رفع نشود، غنی‌سازی از سرگرفته شود».

او درباره تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا به حمله علیه ایران اظهار کرد: «آمریکایی‌ها می‌دانند که امکان حمله علیه ایران را ندارند زیرا تمام پایگاه‌های آنها در منطقه و حتی خارج از منطقه در تیررس ایران است و اگر جنگی از سوی آمریکا یا رژیم صهیونیستی شروع شود دیگر پایانش با آنها نیست و تمام کشورهایی که آب، خاک یا حریم هوایی‌شان را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دهند با آنها همکاری کرده‌اند و ایران به آنها هم حمله خواهد کرد».

او درباره هدف از جنجال‌های لفظی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد: «آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند در آستانه مذاکرات ایران را تحت فشار قرار دهند تا خواسته‌های خود را بر ما تحمیل کنند اما باید بدانند که تمام نهادها و قوا در ایران مرعوب چنین فضاسازی‌های رسانه‌ای آنها نمی‌شوند و سیاست حمله به ایران یک سناریوی نخ‌نماست که هیچکس آن را جدی نمی‌گیرد».

آصفری در پایان درباره سرنوشت احتمالی مذاکرات گفت: «تا این لحظه اراده‌ای از سوی غربی‌ها برای برداشتن تحریم‌ها نمی‌بینیم و اگر وضع به همین شکل باقی بماند، مذاکرات نتیجه‌بخش نخواهد بود. البته در ایران دولت و مجلس و تمام نهادها بر سر موضوع مذاکره و چگونگی‌اش اتفاق نظر دارند و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و تحریم‌ها رفع نشود، حتما ایران تصمیمات متناسبی اتخاذ خواهد کرد».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر