کد خبر: 119690
A

موسوی لارگانی: زاینده رود قصد دارد انتقام خود از مسئولان اجرایی را از مردم نصف جهان بگیرد/ هر روز ۱۰ هزار کیلومتر از زمین های اصفهان دارد در زمین فرو می رود

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم گفت: انگار زاینده رود قصد دارد انتقام خود بابت تمام خیانت های مسئولین اجرایی در دهه های اخیر را از مردم نصف جهان بگیرد،هر چند داعیه اصفهان به قطب صنعتی کشور و بزرگترین منبع درآمد مالیاتی دولت ها مدیون منبع آب آشامیدنی مردم و حقابه زیست محیطی و کشاورزان است که به اسم توسعه و به کام صنعت و مالیات بی رویه مصرف شده است.

موسوی لارگانی: زاینده رود قصد دارد انتقام خود از مسئولان اجرایی را از مردم نصف جهان بگیرد/ هر روز ۱۰ هزار کیلومتر از زمین های اصفهان دارد در زمین فرو می رود

به گزارش دیده بان ایران؛ سید ناصر موسوی لارگانی در نشست علنی روز (یکشنبه 9 آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: این روز ها حال استان اصفهان خوب نیست؛ زاینده رودی که طی دهه های گذشته برای توسعه صنعتی نقش اساسی داشته اکنون به یک قربانی تبدیل شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم ادامه داد: انگار زاینده رود قصد دارد انتقام خود بابت تمام خیانت های مسئولین اجرایی در دهه های اخیر را از مردم نصف جهان بگیرد،هر چند داعیه اصفهان به قطب صنعتی کشور و بزرگترین منبع درآمد مالیاتی دولت ها مدیون منبع آب آشامیدنی مردم و حقابه زیست محیطی و کشاورزان است که به اسم توسعه و به کام صنعت و مالیات بی رویه مصرف شده است.  

وی افزود: فاجعه بار تر آن که زمین های اصفهان از دشت مهیار در جنوب تا حبیب آباد در شمال استان گرفتار سرطان شده و این تومور بدخیم در عمق جانش ریشه دوانده و پیشروی می کند.

موسوی لارگانی بیان کرد: هر روز 10 هزار کیلومتر از زمین های اصفهانی به قدمت تاریخ در زمین فرو رفته و مابقی نیز در نوبت فرو نشست است؛ دولت ها و مجلس های مختلف به جز شعار برای اصفهان کاری نکردند.

وی ابراز کرد: اصفهان نماد فرهنگ، تاریخ، هنر و صنعت ایران اسلامی است و در صورت نابودی بخش زیادی از تاریخ و زیبایی ایران از بین خواهد رفت؛ چگونه می توان منابع آبی یک استان را خارج کرده و تمدن ایران اسلامی و تنها رودخانه فلات مرکزی ایران را با این ذهنیت نابود کرد که در جای دیگری و منطقه کویری به نام آب آشامیدنی،توسعه صنایع آب بر بدهیم.

بورس به قتلگاه مردم تبدیل شده است 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم عنوان کرد: بر اساس کدام عقل و منطقی حقابه زاینده رود را صرف کاشت و آبیاری درخت های هلو و بادام بر روی تپه ها و کوه ها کردید؛طرحی غیر شرعی که دو دهه بعد از اجرایش و کاشت این درخت ها درد های بی خاصیت و غیر مثمر باعث شده تا منطقه ای کوچک سر سبز شده وحال به عنوان منطقه تفریحی و توریستی شناخته شود؛این در حالی است که در ازای آن زمین های حاصل خیز استان اصفهان که بر اساس طومار شیخ بهایی حقابه بر بودند از بین رفت.

وی اظهار کرد: طرح بهشت آباد و سامانه انتقال آب بهشت آباد یک طرح ملی و حاکمیتی بوده که مطالعات آن سال ها پیش با صرف 100 میلیارد تومان انجام شده و یکی از راه های نجات فلات مرکز ایران است؛ اگر دولت عزم اجرای این پروژه را ندارد خود پاسخگوی ساکنین اصفهان به ویژه کشاورزان باشد زیرا کشاورزان شریف و زحمتکش به دلیل نبود آب و از بین رفتن زمین های مرغوب کشاورزی نفس هایشان به شمارش افتاده است.

موسوی لارگانی عنوان کرد: سابقه نشان داده دولت های ایران خود را مستاجری می دانند که عمرش در خوشبینانه ترین شکل بعد از 8 سال به اتمام خواهد رسید از این رو هر کس در تلاش است توشه ای برای آینده،ماندگاری در قدرت و انباشت ثروت خویش جمع کند اما امیدواریم دولت آقای رئیسی خلاف این را نشان دهد./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر