کد خبر: 119694
A
در گفت وگو با دیده بان ایران:

هادی بیگی‌نژاد: حمله سایبری به سامانه سوخت قطعاً آخرین حمله نخواهد بود/ بعد از انقلاب یک شبکه جاسوسی در کشور راه افتاده که روز به روز هم در حال قدرتمندتر شدن است

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: اوایل انقلاب به بعد شبکه‌ای با عنوان شبکه جاسوسی کشور شکل گرفت و روز به روز هم این شبکه قوی‌تر، منسجم‌تر و بابرنامه‌تر شدند. در حال حاضر عملکرد این شبکه فوق‌العاده هوشمندانه‌تر شده است. نمونه بارز آن همان برنامه ترور شهید فخری‌زاده است. ما اگر به‌طور جدی به این مسئله پدافند غیرعامل و مقابله با این شبکه هوشمند جاسوسی، اقدامات لازم را انجام ندهیم، حتما در آینده دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد.

هادی بیگی‌نژاد: حمله سایبری به سامانه سوخت قطعاً آخرین حمله نخواهد بود/ بعد از انقلاب یک شبکه جاسوسی در کشور راه افتاده که روز به روز هم در حال قدرتمندتر شدن است

دیده بان ایران- دیروز فیلم‌های داخل زندان اوین و راه آهن، امروز حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت و هک بیلبوردهای راهنمایی و رانندگی! اتفاقی که باعث شد حدود 4300 پمپ بنزین در ایران دچار اختلال شدید شوند. حمله‌ای که واکنش‌ها و البته نگرانی‌های فراوانی از جانب مقامات جمهوری اسلامی را به دنبال داشت و مثل همیشه هر نهادی تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازد.

«لو دادن کشتی‌های نفتکش در شرایط دور زدن تحریم‌ها، حمله به مرکز مدیریت سوخت کشور و حواشی متعددی که برای پرسنل زحمت‌کش وزارت نفت رخ می‌دهد، بیانگر این است که شبکه‌ی جاسوسی در وزارت نفت را می‌بایستی جدی گرفت. شاید تهدیدات بالاتری در راه باشد» این اظهارات هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در صفحه توییتری خود در واکنش به حمله سایبری به مدیریت سوخت کشور است.    

 

وی در خصوص این توییت به خبرنگار دیده بان ایران اظهار کرد: اوایل انقلاب به بعد شبکه‌ای با عنوان شبکه جاسوسی کشور شکل گرفت و روز به روز هم این شبکه قوی‌تر، منسجم‌تر و بابرنامه‌تر شدند. در حال حاضر عملکرد این شبکه فوق‌العاده هوشمندانه‌تر شده است. نمونه بارز آن همان برنامه ترور شهید فخری‌زاده است. ما اگر به‌طور جدی به این مسئله پدافند غیرعامل و مقابله با این شبکه هوشمند جاسوسی، اقدامات لازم را انجام ندهیم، حتما در آینده دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد.

 

بیگی‌نژاد در پاسخ به این سوال که کم کاری و بی‌توجهی نهادهای امنیتی ناشی از چه چیزی است، خاطرنشان کرد: این قضیه این سوال را شما باید از خود نهادهای امنیتی بپرسید و به آن‌ها بگویید که چطوری این اقدامات از زیر دستتان در می‌رود؟! سازمان پدافندغیرعامل اعلام کردند که ما قبلا در چندین مرتبه تذکرات خود را به دستگاه‌ها داده‌ایم اما مسئولین امر نسبت به این تذکرات بی توجهی کردند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در رابطه با اتفاقاتی از این قبیل که در گذشته هم افتاده است، گفت:  درست است که قبلا هم چنین اتفاقاتی افتاده است اما هیچ‌وقت در این سطح گسترده نبوده است. فعلا شما مقداری صبر کنید گزارش این اتفاق در مجلس بررسی شود تا به نتیجه برسیم. آن چیزی که من می‌گویم این است که این آخرین بار نخواهد بود و قطعاً در آینده اتفاقاتی از این قبیل خواهد افتاد. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که خودمان را برای حملات آینده آماده کنیم.

 

وی با تاکید بر این قضیه مشخص شدن علت و چگونگی این حمله مقداری زمان‌بر است، اظهار کرد: آن چیزی که مشخص است این است که فهمیدن چند و چون این اتفاق مقداری زمان‌بر است. تکمیل گزارش مجلس در این خصوص حدود یک هفته الی 10 روز زمان می‌برد. این‌که به مردم بگویم که یک روزه در این مورد به نتیجه می‌رسیم، دروغ است.

 

نماینده ملایر در پاسخ به این سوال که سازمان پدافند غیرعامل به همین دلیل بودجه می‌گیرد که از افتادن چنین اتفاقاتی جلوگیری کند، بیان کرد: در ابتدا باید بگوییم که سازمان پدافند غیرعامل خیلی بودجه زیادی نمی‌گیرد اما آن چیزی که مشخص است این است که ما خیلی سریع باید به این قضیه ورود کنیم و راه را برای تکرار خطا ببندیم.

منبع: دیده بان ایران-نازیلا معروفیان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر