کد خبر: 119818
A

فعال سیاسی: از زمانی که رئیسی آمده است اعتماد ملت به دولت بدتر شده است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: با برخی از رفتارها اعتماد بین دولت و ملت قطعا آسیب می‌بیند و آن اعتمادی که باقی مانده است از بین می‌رود. معتقدم از زمانی که آقای رئیسی آمده است اعتماد ملت به دولت بدتر شده است و در ادامه‌اش بدتر خواهد شد و آسیب‌هایی به کشور وارد می‌کند.

فعال سیاسی: از زمانی که رئیسی آمده است اعتماد ملت به  دولت بدتر شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدعلی نمازی درباره روند خویشاوندسالاری در میان جریان اصولگرایی بعد از یکدست شدن قوا، آن هم درحالی که این جریان خانواده هاشمی و روحانی و سایر مسئولان را مورد شماتت قرار می‌دادند که چرا از اقوام خودشان در سمت‌های استفاده می‌کنند، گفت: مشاهده می‌کنیم امروز شعارها و وعده‌هایی که جناب آقای رئیسی در انتخابات دادند تحقق پیدا نکرده است و یا معکوس آن گفته‌ها رخ داده از جمله همین خویشاوندسالاری‌ها که ریشه‌ در عدم شایسته‌سالاری دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در کشور هنگامی که شایسته‌سالاری نباشد افرادی روی کار می‌آیند که بتوانند رابطه بهتری با کسی که در رأس کار است، برقرار کنند.

وی تاکید کرد: هنگامی که موضوع ظابطه‌مندی و شایسته‌سالاری کنار می‌رود و رابطه جای آن‌ها را می‌گیرد، فامیل‌ها، شریک‌ها، هم جناحی‌ها و هم‌بندی‌ها روی کار می‌آیند و دیگر شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود. 

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: ریشه شایسته‌سالاری اصل دموکراتیک و جمهوری بودن نظام است که فقدان این عدم شایسته‌سالاری است. بی‌شک بدون وجود این فاکتور، چرخش و گردش قدرت و مدیریت با خواست، اراده و رأی مردم صورت نمی‌گیرد و عوامل دیگری در انتخابات وارد می‌شوند که این امر باعث می‌شود انتخابات از آن هویت اصلی خودش که چرخش قدرت با خواست و اراده مردم است، خارج شود.

وی یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری تمام کاندیداهایی که احتمال داده می‌شد که می‌توانند رقیب آقای رئیسی باشند طوری شد که یا ثبت نام نکردند و یا اگر هم ثبت نام کردند همه رد صلاحیت شدند و چند نفر که همراه ایشان بودند و ۲ نفر دیگر هم هیچ احتمال رأی‌آوری نداشتند باقی ماندند که مشخص بود انتخاب آقای رئیسی با مشارکت ۲۰ درصد به بالا قطعی است.

نمازی خاطرنشان کرد: تا زمانی که به قانون اساسی خودمان و اصل ۵۶ بازنگردیم و بعد جمهوریت نظام را تحکیم و تقویت نکنیم چنین اقداماتی وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی هستند افرادی که ممکن است یک مقداری رابطه در انتصاب‌شان وجود داشته باشد اما ادعایی ندارند ولی این جمعی که امروز در رأس قوه مجریه قرار گرفتند شعار و ادعاشان این است که  ما می‌خواهیم از رابطه بازی جلوگیری کنیم و از ارجحیت رابطه بر ظابطه بپرهیزیم و اتفاقا مشاهده می‌کنیم بلعکس عمل می‌کنند یعنی ظابطه تحت الشعاع رابطه قرار گرفته است و فامیل‌بازی بسیار پررنگ شده است برای همین اساس است که امروز در جامعه جوک شده که باید فرزند و داماد سیاسیون باشی که پست مهم داده شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اقداماتی که این روزها مشاهده می‌کنیم خلف وعده است، چرا که نمی‌توانیم وعده‌ای به مردم بدهیم و برخلاف آن عمل کنیم آقای رئیسی و وزرا و همکارانش دچار خلف وعده هستند و از شایسته‌سالاری فاصله گرفته‌اند و آن چیزی که مردم مشاهده می‌کنند و درباره‌اش سخن می‌گویند این است که رابطه بر ظابطه اولویت پیدا کرده است.

وی درباره این‌که این دست اقدامات(خویشاوند‌سالاری) چه تاثیری بر اعتماد عمومی جامعه به دولت و حاکمیت می‌گذارد، گفت: قبل از این که این دولت بر سر کار بیاید مقام معظم رهبری فرمودند که به اعتماد بین دولت و ملت آسیب وارد شده است و باید احیا شود و یکی از پیش زمینه‌هایی که آقای رئیسی به میدان آمدند و این انتخابات برگزار شد این بود که اعتماد بین دولت و ملت احیا شود.

نمازی ادامه داد: با برخی از رفتارها اعتماد بین دولت و ملت قطعا آسیب می‌بیند و آن اعتمادی که باقی مانده است از بین می‌رود. معتقدم از زمانی که آقای رئیسی آمده است اعتماد ملت به  دولت بدتر شده است و در ادامه‌اش بدتر خواهد شد و  آسیب‌هایی به کشور وارد می‌کند، به طور مثال اگر کشور در یک شرایط سختی قرار بگیرد و از مردم کمک بخواهند آنان توجهی به این درخواست نمی‌کنند؛ چراکه باور ندارند و این رفتار جامعه نتیجه‌اش آسیب به  کشور و نظام وارد خواهد کرد./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر