کد خبر: 119856
A

چمران: اشغال سفارت آمریکا باعث شد که اُبهت آمریکا بشکند

رئیس شورای شهر تهران گفت: تسخیر لانه جاسوسی حرکتی عجیب در دنیا و کشور ما بود و سابقه نداشت اُبهت آمریکا اینگونه شکسته شود و آن را تسخیر کنند.

چمران: اشغال سفارت آمریکا باعث شد که اُبهت آمریکا بشکند

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی چمران در ابتدای جلسه بیستم شورای ششم در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز یازدهم آبان ماه مصادف است با سالروز شهادت طیب که عاقبت به خیری او هم بخاطر پیوستن به اردوگاه انقلابی حضرت امام بود.

او ادامه داد: بعد از ۱۵ خرداد سال ۴۲ او را دستگیر کردند و به این دلیل که از او استفاده تبلیغاتی کنند از او خواستند که بیاید و علیه امام شهادت دهد که از حضرت امام پول گرفته است و حوادث ۱۵ خرداد را راه انداخته است. او در برابر این درخواست ایستاد و پای چوبه اعدام رفت.

چمران با اشاره به ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام و یک حرکت مهم و انقلابی بود که در تاریخ کشور ما رخ داد.

وی ادامه داد: جاسوس خانه‌ای که آمریکا داشت و بعد از انقلاب هم فعالیت آن را ادامه می‌داد و حتی عده‌ای را جذب و ساماندهی کرده بود که توسط دانشجویان تسخیر شد و اسنادی که خُرد شده بود طی سالها بازیابی شد و در چندین جلد کتاب منتشر کنند.

چمران ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی حرکتی عجیب در دنیا و کشور ما بود و سابقه نداشت اُبهت آمریکا را اینگونه بشکند و آن را تسخیر کنند و اعضای سفارت را گروگان بگیرند و این در تاریخ ما باقی ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: حضرت امام از این واقعه حمایت کردند و آن را انقلاب دیگری نامیدند. تسخیر لانه جاسوسی به مردم دنیا نشان داد که اگر ملتی بخواهد می‌تواند در مقابل دشمن هر چقدر قدرتمند باشند ایستادگی و مقاومت کند و پیروز شود.

او گفت: امروز خط دانشجویان پیرو امام ادامه دارد و همچنان دشمنی آمریکاییها را می بینیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر