کد خبر: 11987
A

دولت آسیب‌های اجتماعی را در قالب‌های بروکراتیک دنبال می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی فعلی با آرمان‌های امام(ره) تناسبی ندارد گفت: دولت آسیب‌های اجتماعی را در قالب‌های بروکراتیک دنبال می‌کند.

دولت آسیب‌های اجتماعی را در قالب‌های بروکراتیک دنبال می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس نهم امروز (سه‌شنبه 28دی) در جمع تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد و فعالان در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: به جای راهکار عقیم سازی کارتن خواب‌ها، باید در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی راهکار مناسب تری بدهیم، این نسخه برخاسته از ذهن بیمار است.

وی ادامه با بیان اینکه آسیب های اجتماعی فعلی با آرمان‌های امام خمینی (ره)  تناسبی ندارد، ادامه داد:  باید به مردم اعتماد کنیم و راهکارها را از میان خود مردم بیابیم.
 نمی‌شود عده‌ای در اتاق در بسته برای مردم تصمیم بگیرند. رویش‌های انقلاب آماده در اختیار گذاشتن تفکر فرهنگی انقلاب اسلامی خود جهت پیشرفت کشور هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، تصریح کرد:اگر افراد پس از انجام دادن 40 ساعت کار در هفته درآمد کافی برای هزینه هایی چون اجاره خانه، خوراک و دیگر مخارج ضروری خود به دست نیاورند و همچنان درآمد آنها زیر خط فقر باشد، در این صورت انگیزه آنها برای توجه به گزینه های غیرقانونی به عنوان راهی برای امرار معاش و گذران زندگی، قوی تر خواهد بود.

بذر پاش با بیان اینکه عدم وجود مرکز سیاستگذاری و نظارت بر مسائل اجتماعی در کشور یکی از بسترهای توسعه معضلات اجتماعی است، اظهار کرد: بی توجهی به ظرفیت سازمانهای مردمی و غیردولتی توسط برخی از بهره برداران سیاسی به عنوان یک ژست، مشکل امروز شده است.

وی با تاکید براینکه هرچه رکود عمیق تر شود،بیکاری بیشتر؛ در نتیجه حجم وعمق آسیب‌های اجتماعی بیشتر می شود، افزود:  پس یک جهاد بی امان برای رفع بیکاری جهت توقف آسیب‌های اجتماعی لازم است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، با بیان اینکه متاسفانه دولت آسیب‌های اجتماعی را در قالب‌های بروکراتیک دنبال می‌کند، گفت: تنها راه حل کاهش آسیب‌های اجتماعی، مشارکت همه جانبه همه دستگاه ها و مردم است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر