کد خبر: 119922
A

حسین زاده بحرینی: به همان اندازه که باید از حریم ولایت حراست کنیم، از حریم مجلس هم باید حراست کنیم

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با بیان اینکه باید از درون مجلس از شأن مجلس حراست کنیم، گفت: مطالبه رهبری از ادوار مختلف مجلس ارتقاء شأن مجلس است.

حسین زاده بحرینی: به همان اندازه که باید از حریم ولایت حراست کنیم، از حریم مجلس هم باید حراست کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در دستورکار جلسه علنی امروز (چهارشنبه 12 آبان) قرار داشت.

حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در تشریح و توضیح طرح اصلاح این قانون اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از نهاد ولایت امر، هیچ نهادی به اندازه اهمیت مجلس وجود ندارد؛ یعنی به همان اندازه که باید از حریم ولایت حراست کنیم، موظف هستیم از حریم مجلس هم حراست کنیم.

وی افزود: حراست از مجلس هم مربوط به خود مجلس است و هم شأن مجلس.

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: مطالبه مقام معظم رهبری در ادوار مختلف مجلس از نمایندگان در خصوص حراست از شأن مجلس است که بارها ایشان آن را بیان کرده‌اند.

حسین‌زاده بحرینی گفت: بعد از پایان دوره‌های مجلس، نهادهای نظارتی برخی از نمایندگان مجلس را به جرم تخلفات مالی و اخلاقی محکوم کرده‌اند، لذا چرا ما نمی‌توانیم در درون مجلس از خود حراست کنیم.

وی افزود: قانون اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان به گونه‌ای نوشته شده که اصل 86 قانون اساسی را بتوانیم عملیاتی کنیم، ضمن اینکه در متن آورده شده که یک قاضی نتواند یک نماینده را برای بیان مسائل عمومی جامعه محکوم کند.

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در قانون مذکور آمده که نماینده مجلس نمی‌تواند توصیه نامه بنویسد، لذا باید با این قانون تلاش کنیم که دیگران نتوانند مجلس را به توپ ببندند و این درحالی است که در مجلس یازدهم عده‌ای بیرون از مجلس، مجلس را به توپ بسته‌اند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر