کد خبر: 120002
A

وزارت امور خارجه آمریکا: هشت آذر مذاکرات از جایی باید شروع شود که دور ششم تمام شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۱۲ آبان در واکنش به اظهارات معاون وزیر امور خارجه ایران در خصوص از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در هفته‌های آینده، ابراز امیدواری کرد که تهران با «حسن نیت» به این مذاکرات بازگردد و آماده رایزنی باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا: هشت آذر مذاکرات از جایی باید شروع شود که دور ششم تمام شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۱۲ آبان در واکنش به اظهارات معاون وزیر امور خارجه ایران در خصوص از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در هفته‌های آینده، ابراز امیدواری کرد که تهران با «حسن نیت» به این مذاکرات بازگردد و آماده رایزنی باشد.

 

علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران، پیشتر در صفحه توییتر خود نوشته بود که پس از گفت‌و‌گوی تلفنی با انریکه مورا، معاون هماهنگ‌کننده ارشد سیاست خارجه اتحادیه اروپا، بر سر تاریخ دقیق آغاز مذاکرات در وین به توافق رسیده است و قرار است این مذاکرات هشتم آذر در وین، پایتخت اتریش از سرگرفته شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در واشینگتن تاکید کرد، دور هفتم (مذاکرات احیای برجام) در روز دوشنبه ۲۹ نوامبر از سر گرفته خواهد شد و (رابرت ) مالی، نماینده ویژه (آمریکا در امور ایران) ریاست هیات آمریکایی را در این مذاکرات به عهده خواهد داشت.

آمریکا در این مذاکرات به صورت غیر مستقیم حضور خواهد داشت.

ند پرایس اظهار داشت، ما کاملاً واضح گفته‌ایم که مذاکرات – اگر قرار است به نتیجه برسد، اگر می‌خواهیم مسایل باقیمانده مورد اختلاف را ببندیم، این مذاکرات باید دقیقاً از جایی شروع شود که دور ششم مذاکرات متوقف شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد،‌ایالات متحده همچنان بر این باور است که چنانچه ایرانی‌ها جدی باشند،‌ می‌توان در مورد بازگشت و پایبندی دو طرف به مفاد برجام به سرعت به تفاهم دست یافت و آن را عملی کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر