کد خبر: 120125
A

فعال سیاسی اصولگرا: باید فکر کنیم که نفت نداریم، مگر همه کشورهای دنیا نفت دارند؟/ باید بتوانیم بدون توافق و برجام کشور را اداره کنیم

حبیب الله بور بور درباره پلن دولت رئیسی برای اداره کشور بدون برجام گفت:8 سال اداره کشور با بی‌تدبیری دولت گذشته به موضوع برجام وصل شد. آقای ظریف جمله معروفی دارد که اعلام کرد «در همان لحظه اول اجرای برجام همه تحریم ها برداشته می شود.» اما برجام اجرایی شد و حتی یک دلار از پول های خود ما نتوانستیم وارد کشور کنیم.

فعال سیاسی اصولگرا:  باید فکر کنیم که نفت نداریم، مگر همه کشورهای دنیا نفت دارند؟/
باید بتوانیم بدون توافق و برجام کشور را اداره کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ قرائن و شواهد نشان می دهد که دولت رئیسی اشتیاقی برای مذاکره ندارد و بیشتر توجه خود را معطوف به اداره کشور «بدون برجام» کرده است.

حبیب الله بور بور درباره پلن دولت رئیسی برای اداره کشور بدون برجام گفت: دولت براساس آنچه اتفاق می افتد و می تواند محاسبه کند، چنین تصمیمی گرفته است. امروز ناوهای آمریکا برای نفت‌کش‌های ما مزاحمت ایجاد می کنند، پس اگر ما غیر از این فکر کنیم اشتباه فکر کرده ایم.

 

وی افزود: عده‌ای در 13 آبان سال 58 از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند اما متأسفانه امروز همان‌ها دم از مذاکره و مصالحه با آمریکا می زنند و حتی به آمریکا پالس می دهند که اگر تحریم ها را محکم کند ایران تسلیم می شود. تاریخ نشان می دهد که ما هر قدمی به عقب برداریم آمریکا یک قدم به جلو می آید. حضرت امام (ره) فرمود «آمریکا بگوید حد توقفش کجاست تا ما همانجا با شما مذاکره کنیم».

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: آقای رئیسی راه دیگری ندارد، غیر از آنکه همه برنامه هایش را با درنظر گرفتن تحریم ببندد. حالا اگر تحریم لغو شد، چه بهتر اما اگر نشد باید براساس شرایط موجود عمل کند. ایران اعلام کرد «آمریکا برای نشان دادن حسن نیت 9 میلیارد دلار ایران را آزاد کند» اما آمریکا زیر بار این مسئله نمی رود.

وی ادامه داد: 8 سال اداره کشور با بی‌تدبیری دولت گذشته به موضوع برجام وصل شد. آقای ظریف جمله معروفی دارد که اعلام کرد «در همان لحظه اول اجرای برجام همه تحریم ها برداشته می شود.» اما برجام اجرایی شد و حتی یک دلار از پول های خود ما نتوانستیم وارد کشور کنیم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار کرد: امروز باید فکر کنیم که نفت نداریم. مگر همه کشورهای دنیا نفت دارند؟ آن کشورهایی هم که نفت دارند پول نفت را به عنوان یک سرمایه برای توسعه درنظر می گیرند، نه برای پرداخت حقوق کارمندان و هزینه های جاری. ما می خواهیم با کار نکردن و نفت فروختن به افراد خدمات، حقوق و انگیزه دهیم که شدنی نیست. برای آنکه مثل همه دنیا زندگی کنیم باید بدون توافق و برجام برنامه های مان را برای اداره کشور پیش ببریم.

بور بور درباره کره شمالی شدن ایران بدون برجام، گفت: خیر ما بدون برجام به هیچ عنوان کره شمالی نمی شویم چون 15 کشور همسایه ما هستند بنابراین می توانیم حتی بیشتر از نیاز ارزی مان متنفع شویم. ضمن آنکه ایران در دنیا طرفداران زیادی دارد و وضعیتش با کره شمالی فرق می کند که صرفا به چین و روسیه وابسته است./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر