کد خبر: 120153
A

حجت الاسلام فلاحی: از دولت انقلابی بابت تاخیر در معرفی گزینه وزارت آموزش و پرورش گلایه مندیم/ این وزارتخانه ۲۷۰ هزار کمبود نیرو دارد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به کمبود 270 هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش و انباشت مشکلات 15 میلیون دانش‌آموز و معلم، از دولت خواست فردی مسلط بر موضوعات این وزارتخانه را به مجلس جهت حضور در رأس آن معرفی کند.

حجت الاسلام فلاحی: از دولت انقلابی بابت تاخیر در معرفی گزینه وزارت آموزش و پرورش گلایه مندیم/ این وزارتخانه  ۲۷۰ هزار کمبود نیرو دارد

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با انتقاد از تأخیر دولت در عدم معرفی گزینه پیشنهادی جهت تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس اظهار داشت: امیدوارم وزارتخانه آموزش و پرورش که 15 میلیون دانش‌آموز و معلم دارد و اگر خانواده‌های آنها را هم به این میزان بیفزاییم بین 40 تا 50 میلیون نفر را شامل خواهد شد ذهن‌شان مشغول وزارتخانه‌ای است که هنوز وزیر ندرد.

وی افزود:‌ دولت سیزدهم که همواره خود را دولت انقلابی می‌داند هنوز سکان وزارت آموزش و پرورش خود را در اختیار ندارد هرچند سه ماه مهلت قانونی برای این کار دارد اما این زمان هم در شرف پایان است و بهتر است هرچه سریع‌تر و در آستانه بازگشایی حضوری مدارس وزیر آموزش و پرورش معرفی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دولت می‌خواهم سریع‌تر گزینه‌ای را از داخل وزرات آموزش و پرورش برای رأس این وزارتخانه که مورد قبول فرهنگیان باشد و دردهای فرهنگیان را بداند به مجلس معرفی کند. 

فلاحی گفت: یکی از مسائل مهم وزارت آموزش و پرورش به مسائل اقتصادی این وزارتخانه، رتبه‌بندی معلمان، معیشت فرهنگیان، صندوق ذخیره فرهنگیان، کمبود معلم و ... است که بایستی وزیر آموزش و پرورش سریعاً به این کاستی‌ها رسیدگی کند.

وی عنوان کرد:  هم‌اکنون با 220 هزار معلم و 50 هزار نیروی اداری و پشتیبانی در وزارت آموزش و پرورش کمبود نیر داریم که بایستی تأمین شود که رفع این مشکلات نیازمند منابع مالی بالای است. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه املاک آموزش و پرورش سرگردان بوده و بودن سند هستند که بایستی وزیر آموزش و پرورش سریعاً آن را تعیین تکلیف کند، گفت: سند تحول در این آموزش و پرورش تاکنون خیلی مورد توجه مدیران قرار نگرفته است اما وزیر جدید با ویژگی‌های خاصی به مجلس معرفی شود تا تمامی کمبودها و کم و کاستی‌های این وزارتخانه را سریعاً جبران کند.

فلاحی خاطرنشان کرد: ما از دولت در تأخیر معرفی گزینه پیشنهادی جهت تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس گلایه داریم اما ممکن است در ماه‌های آینده این گلایه را کنار گذاشته و اقدامات قانونی و نظارتی خود را دنبال کنیم. / فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر