کد خبر: 120174
A

علاالدین بروجردی: این دور از گفت‌وگوها می‌تواند نتیجه‌بخش باشد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جاده مذاکرات دو طرفه است و اگر مجموعه کشورهای ۱+۴ به تحقق این هدف کمک کنند، این دور از مذاکرات می‌تواند نتیجه بخش باشد.

علاالدین بروجردی: این دور از گفت‌وگوها می‌تواند نتیجه‌بخش باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ علاالدین بروجردی درباره آغاز دور بعد مذاکرات احیای برجام در روز ۸ آذرماه (۲۹ نوامبر) در وین و اینکه این دوره از مذاکرات چه خروجی خواهد داشت، گفت: معتقدم طبق توافق صورت گرفته مذاکرات در زمان خودش انجام می‌شود و با توجه به اینکه تیم مذاکرات تغییر کرده است، مذاکرات در یک فضای جدیدی صورت خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند در این فضای جدید، اصل برداشتن کل تحریم‌ها یک شرط لازم برای موفقیت این دور از مذاکرات است و اگر بخواهند از این اصل عدول کنند، مذاکرات بدون نتیجه خواهد بود.

وی یادآور شد: رهبری از مدت‌ها قبل اعلام کردند که آمریکایی‌ها باید هم تحریم‌ها را بردارند و هم این‌که برداشتن تحریم‌ها راستی‌آزمایی شود و ما این اطمینان را حاصل کنیم که این اتفاق افتاده است و تحریم‌ها برداشته شده است. بنابراین به اعتقاد من اگر مجموعه کشورهای ۱+۴ به تحقق این هدف کمک کنند، این دور از مذاکرات می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

بروجردی درباره این‌که خوشبینی‌هایی برای به نتیجه رسیدن این دور از مذاکرات وجود دارد، عنوان کرد: ما بر اساس منافع ملی‌مان با توجه به این‌که طرف‌های مقابل تعهدات خودشان را محقق نکردند، یک سیر نزولی به تعهدات خودمان دادیم و در حال حاضر همان‌طور که اعلام کردند، ۲۰ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد و حجم قابل توجهی از غنی‌سازی ۲۰ درصد را در اختیار داریم و در یک چنین شرایطی، طبیعی است که آن‌ها راه دیگری ندارند از همین رو اگر بخواهند ما مذاکرات را انجام دهیم باید هدف تحقق اصول برجام باشد و آنان به تعهدات خودشان عمل کنند.

وی تاکید کرد: حتما جاده مذاکرات دو طرفه است و طرف‌های مقابل نمی‌توانند به صورت یک طرفه راه را ادامه دهند و انتظار داشته باشند ما به تعهدات خودمان عمل کنیم؛ ما زمانی از کاهش تعهدات خود بازمی‌گردیم که طرف‌های مقابل به تعهدات خودشان عمل کنند./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر