کد خبر: 120235
A

نماینده مجلس:۵۰ درصد «انتصابات دولت مغایر با شایسته‌سالاری» است

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۵۰ درصد انتصابات در دولت هیچگونه منطق و توجیه قابل قبولی ندارند و آسیب های این انتصابات بسیار است.

 نماینده  مجلس:۵۰ درصد «انتصابات دولت مغایر با شایسته‌سالاری» است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسلم صالحی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدام شجاعانه اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تذکری خطاب به هیات دولت در رابطه با انتصابات صورت گرفته تا به امروز، بیان کرد: طبق بررسی های به عمل آمده بیش از ۵۰ درصد انتصابات هیچگونه منطق و توجیه قابل قبولی ندارند، آسیب های این انتصابات بسیار است مانند انتصاب افراد بدون تجربه، چرا که شاهد بودیم در برخی پست های حساس مانند معاون وزیر افرادی منصوب شده اند که هیچگونه تجربه اجرایی نداشته اند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همچنین باید انتصاب افراد دارای تجربه و تخصص اما بدون ارتباط به حوزه کاری را به این نوع انتصابات غیرقابل توجیه افزود که سررشته ای در مورد حوزه کاری منتصب شده را ندارند و حتی اجازه حضور افراد باتجربه را در کنار خود نمی دهند. کشور ما در شرایطی قرار ندارد که اجازه دهیم یک معاون وزیر چندین ماه وقت صرف شناختن سازمان مربوطه نماید.

نماینده مردم اقلید از انتصاب افراد از بستگان مدیران در سطوح مختلف مدیریتی به بهانه امین بودن و مورد اعتماد بودن انتقاد کرد و گفت: این انتصابات مغایر با اصل شایسته سالاری است که جناب آقای رئیس جمهور قول آن را به مردم دادند. همچنین قرار بود دولتی فراجناحی تشکیل شود که بتواند از پتانسیل های عظیم نیروی انسانی توانمند، با تجربه و متخصص کشور نهایت استفاده را کنند، اما شاهدیم که افراد باتجربه وزارتخانه ها به دلایل واهی حذف شدند و افرادی جایگزین آنها شدند که در مخیله آنها نمی گنجید در چنین جایگاهی قرار گیرند.

صالحی خطاب به وزرای دولت سیزدهم بیان کرد: اگر چه جوان گرایی خوب است، اما نه به هر قیمتی، بهتر بود در پست های حساس افراد باتجربه و متخصص قرار می گرفتند و افراد جوان به عنوان مدیران میانی در سطوح پایین تر تجربه کسب می کردند، اما حتی جوانان باتجربه هم هنوز در هیچ سمتی منصوب نشده اند. هر چند کمیته انتصاباتی هم برای توجیه این انتصابات تشکیل شده که ظاهرا رزومه افراد پیشنهادی را بررسی می کنند، اما خروجی این کمیته ها وضعیت اسفناک انتصابات است. از انتصاب دانشجوی اخراجی در یکی از وزارتخانه ها گرفته تا انتصابات سفارشی دیگر.

صالحی در پایان بیان کرد: امیدواریم با نظارت بیشتر شخص رئیس جمهور، معاون اول و مدیر دفتر رئیس جمهور شاهد به پایان رسیدن این وضع باشیم و یکبار برای همیشه انتصابات بر پایه شایسته سالاری باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر