کد خبر: 120297
A

نماینده مجلس خطاب به وزیر نفت: از خبرنگار خوزستانی دلجویی کنید

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: یقیناً بدون ابزارهای قدرتمند مطبوعاتی و رسانه‌ای که به نوعی کنترل‌کنندهٔ فعالیت‌های جامعه هستند یک کشور نمی‌تواند به حیات سالم خود ادامه دهد.

نماینده مجلس خطاب به وزیر نفت: از خبرنگار خوزستانی دلجویی کنید

به گزارش دیده بان ایران؛ اخیرا خبرنگار خوزستانی در صفحه شخصی خود در توییتر ادعا کرده که بعد از انتشار نامه مربوط به استخدام های غیرقانونی در وزارت نفت، این وزارت خانه از او شکایت کرده است.

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به وزیر نفت خواستار دلجویی از خبرنگار خوزستانی و لغو شکایت علیه وی شد.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

« جناب مهندس اوجی وزیر محترم نفت

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

احتراماً؛ نظر به اهمیت مطبوعات آزاد در سراسر جهان برای صلح، عدالت، توسعه پایدار و حقوق‌بشر، یقیناً بدون ابزارهای قدرتمند مطبوعاتی و رسانه‌ای که به نوعی کنترل‌کنندهٔ فعالیت‌های جامعه  هستند، یک کشور نمی‌تواند به حیات سالم خود ادامه دهد.

از این‌رو، به جهت صیانت از اصل آزادی بیان در رسانه و مطبوعات، دستور فرمائید موضوع شکایت علیه سرکار خانم عاطفه اسماعیلی روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای خوزستان از سوی وزارت نفت لغو و کان ‌لم ‌یکن اعلام گردد.

رجاء واثق دارم این اقدام جنابعالی، اولاً؛ لبیک‌گویی به منویات رهبری که فرمودند "پرچم مطالبه‌گری را زمین نگذارید" خواهد بود و ثانیاً؛ صیانت عملی از شعارهای دولت مردمی اقای رئیسی در باب فسادستیزی را عینیت خواهد بخشید.

چنانچه روشن است با عنایت به اینکه شکایت وزارت نفت از خبرنگار خوزستانی، یأس و نارضایتی مردم و فعالان اجتماعی را در پی داشت؛ لذا امید می‌رود ضمن دلجویی از این خبرنگار و برخورد با متخلفان، نسبت به توسعه زیرساخت‌های شفافیت‌ و سلامت اداری اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد؛ ان‌شاءالله.»

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر