کد خبر: 120358
A

نماینده تهران: دولت می‌گوید انتصاب ما به دلیل اعتماد است؛ چند فامیل مطمئن دارید که بتواند همه جای نظام را پر کند؟

ایزدخواه نماینده مجلس یازدهم به انتقاد از نحوه انتصابات دولت رئیسی پرداخت و گفت: چندمدیریتی در دولت برای انتصابات حاکم شده و به همین دلیل باعث شده که روال کند شود، یعنی از چند مرجع مختلف دارد تصمیم‌گیری می‌شود و این باعث شده است که یک مقدار انتصابات کند باشد.

نماینده تهران: دولت می‌گوید انتصاب ما به دلیل اعتماد است؛ چند فامیل مطمئن دارید که بتواند همه جای نظام را پر کند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره روند انتصابات از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، گفت: روند انتصابات کُند است و یک جاهایی مبهم است. درخصوص بعضی استان‌ها روی استاندار خیلی حرکت‌های سینوسی و رفت و برگشتی زیاد است و خب این باعث می‌شود که در فضای اجرایی و بخش‌های میانی و پایینی دولت توقف و ابهام ایجاد شود.

وی افزود: حتی گاهی ممکن است این مساله دسته‌بندی‌های سیاسی را تشدید کند؛ از این جهت انتظار بود که سریع‌تر و قاطع‌تر عمل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص ادامه حضور مدیران دولت قبل در این دولت، بیان کرد: نمی‌شود یک حکم کلی داد که هر مدیری که از دولت قبل بوده باید عوض شود. ما سال‌ها منتقد این روش مدیریت در کشور بودیم که با رفتن و آمدن یک دولت این گونه برخورد شود؛ اما به هرحال مواردی وجود دارد که مشخص است باید تغییر ایجاد شود به عنوان مثال در حوزه صنعت و یا اقتصاد.

وی ادامه داد: اما تغییر مدیرانی که تاکنون با یک تفکری در حال اداره کشور بودند و کم آوردند و کشور را به اینجا رساندند از هر جناحی که باشند، لازم است و در اینجا فرقی نمی‌کند؛ وقتی نتوانستند مساله را حل کنند و کشور را نجات دهند، باید قطعا تغییر کنند.

ایزدخواه افزود: به‌نظرم یک چندمدیریتی در دولت برای انتصابات حاکم شده و به همین دلیل باعث شده که روال کند شود، یعنی از چند مرجع مختلف دارد تصمیم‌گیری می‌شود و این باعث شده است که یک مقدار انتصابات کند باشد.

نماینده تهران در مجلس در رابطه با انتصاب نزدیکان و اقوام برخی مدیران در حوزه‌ها و سطوح مختلف، خاطرنشان کرد: این استدلال که گاهی شنیده می‌شود که مدیری را از اقوام و خویشان منصوب می‌کنند و می‌گویند به دلیل اعتماد است، از اساس غلط است. اینجا دو سوال مطرح می‌شود اولا مگر شما چند قوم و خویش مطمئن (قابل اطمینان) دارید که بتوانید همه جای نظام را پر کنید و دوم اینکه از کجا معلوم قوم و خویش شما مطمئن است و نزدیکان یک مدیر دیگر مطمئن نیستند؟

وی خاطرنشان کرد: کشور شخص‌محور اداره نمی‌شود، کشور قانون‌محور اداره می‌شود. هرکسی می‌آید باید طبق قوانین عمل کند، در اینجا بحث قوم و خویشی یک مبنای بسیار غلطی است و اگر هم کسی در گذشته این مبنا را گذاشته غلط بوده و نباید ادامه پیدا کند.

ایزدخواه به لزوم برخورد توسط رئیس‌جمهور با این موضوعات اشاره کرد و تصریح کرد: انتظار ما این است که شخص آقای رئیس‌جمهور با این نوع تفکر و استدلال مقابله مستقیم و واضح داشته باشند. دلیل نمی‌شود ما اقوام و خویشان را بیاوریم و بگوییم به دلیل اعتمادی است که به آن‌ها داریم. این غلط است و قحط‌الرجال نیست، کشور باید براساس قانون اداره شود نه رابطه شخصی.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر