کد خبر: 120412
A
در گفت وگو با دیده بان ایران مطرح شد:

رحیمی، عضو فراکسیون اهل سنت مجلس: وریا غفوری یک اسطوره است، توهین به ایشان را پیگیری می کنیم/ به ما گفتند یک روزه نمی شود یک وزیر اهل سنت انتخاب کرد

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم گفت: مطالبه ما از دولت آقای رئیسی انتخاب یک وزیر از جامعه اهل سنت بود که متاسفانه صورت نگرفت. در خصوص عدم این انتصاب هم دلیل قانع‌کننده‌ای به ما داده نشد. چیزی که به ما گفتند این بود که تا به الان چنین اتفاقی رخ نداده است و این قضیه یک روزه درست نمی‌شود!

رحیمی، عضو فراکسیون اهل سنت مجلس: وریا غفوری یک اسطوره است، توهین به ایشان را پیگیری می کنیم/ به ما گفتند یک روزه نمی شود یک وزیر اهل سنت انتخاب کرد

به گزارش دیده بان ایران در روزهای اخیر ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر توهین یک مداح اهل تشیع به یکی از خلفای اهل سنت و شخص وریا غفوری، ستاره باشگاه استقلال تهران منتشر شد که این ویدیو باعث واکنشهای بسیاری از جانب کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی شد.

 

سال‌هاست توهین به اقلیت‌های مذهبی مخصوصا اهل سنت دست‌مایه سرگرمی تندرویان و مذهبیون افراطی اهل تشیع شده است. با این وجود اما تا به الان هیچ اقدام جدی در جهت مقابله با این‌گونه افراد صورت نگرفته است.

 

 

بهزاد رحیمی، عضو فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران اظهار کرد: من این حرکت را به عنوان یک ایرانی و یک شهروند اهل سنت محکوم می‌کنم. متاسفانه ما مشابه چنین اتفاقاتی را در گذشته ‌داشته‌ایم. این افراد، افرادی تنگ‌نظر و کوته‌فکر هستند که هدف‌شان شکل‌گیری تفرقه میان مردم است. از طرفی دیگر ما این حرکت را به حساب بقیه برادران اهل تشیع نمی‌گذاریم؛ زیرا همه ما ایرانی هستیم و در کنار هم در این شکور زندگی می‌کنیم. این افراد تفرقه‌انداز، نیت‌شان خیر نیست و هدفشان دو به‌هم زنی و تحریک احساسات است. آقای وریا غفوری یک اسطوره است که برای ایران افتخارآفرینی می‌کند؛ بنده به نوبه خودم این حرکت را به شدت محکوم می‌کنم و حتما این موضوع را در فراکسیون اهل سنت هم پیگیری می‌کنم. انتظار من این است که هم باشگاه استقلال و هم شخص رئیس جمهور این حرکت را محکوم و با این فرد برخورد جدی داشته باشند. ما این حرکات را اصلا به حساب نظام و حاکمیت نمی‌گذاریم. این حرکات غیر از این‌که دشمن‌را از شکل گیری تفرقه شاد می‌سازد، دستاورد دیگری ندارد.

 

رحیمی در پاسخ به این اظهارات که قبلا هم چنین اتفاقاتی افتاد اما آنطور که انتظار می‌رفت با این قضیه برخورد نشد، گفت: خیر به این صورت هم نیست. در محرم هم چنین اتفاقاتی افتاد که ما اعتراض کردیم و در نهایت این فرد به دادگاه ارجاع داده شد. حالا دقیق نمی‌دانم این فرد جلسات دادگاه‌اش به کجا رسید اما آن چیزی که مشخص است این است که فراکسیون اهل سنت سکوت نکرد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: عده‌ای به صورت برنامه‌ریزی شده و هدایت شده دست به چنین اظهاراتی می‌کنند. ما امیدوار هستیم که در آینده دیگر شاهد چنین اتفاقات و اظهاراتی نباشیم.

 

نماینده مردم سقز و بانه در خصوص روند پیگیری درخواست مولوی عبدالحمید برای ساخت یک مسجد ویژه اهل سنت در تهران خاطرنشان کرد:  پیگیری‌ای توسط فراکسیون اهل سنت فعلا صورت نگرفته است اما باتوجه به جمعیت قابل توجه اهل سنت در پایتخت امیدوارم اجازه چنین کاری صادر شود.

 

وی در پایان درباره تغییر وضعیت جامعه اهل سنت در طی 3 ماه دولت ابراهیم رئیسی اظهار کرد: مطالبه ما از دولت آقای رئیسی انتخاب یک وزیر از جامعه اهل سنت بود که متاسفانه صورت نگرفت. در خصوص عدم این انتصاب هم دلیل قانع‌کننده‌ای به ما داده نشد. چیزی که به ما گفتند این بود که تا به الان چنین اتفاقی رخ نداده است و این قضیه یک روزه درست نمی‌شود! در حال حاضر ما انتظار داریم حداقل در سطح استان، آقای رئیسی استانداری از خود مردم اهل سنت کردستان انتخاب کنند؛ باید ببینیم آیا این افتاق خواهد افتاد یا خیر. امیدواریم در آینده سردمداران حاکمیت بتوانند به ما اعتماد کنند و ما هم نقشی در سیستم اجرایی کشور داشته باشیم.

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر