کد خبر: 120426
A
نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه:

آتش سوزی در مرکز تحقیقات خودکفایی سپاه در کرج یک «حمله» بود

نشریه صبح‌صادق متعلق به معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، در بخشی از یک یادداشت، آتش‌سوزی در مرکز تحقیقات جهاد خودکفایی سپاه را «حمله» عنوان کرده است.

آتش سوزی در مرکز تحقیقات خودکفایی سپاه در کرج یک «حمله» بود

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه صبح‌صادق متعلق به معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، در بخشی از یک یادداشت، آتش‌سوزی در مرکز تحقیقات جهاد خودکفایی سپاه را «حمله» عنوان کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این نشریه در جدیدترین شماره خود، در بخشی از یادداشتی تحت عنوان «آخرین امید دشمن» به حملات سایبری اخیر اشاره کرده و به اعتقاد این نشریه، آنها را در راستای سیاست «مرگ با هزار ضربه چاقو» متعلق به نفتالی بنت نخست‌وزیر اسراییل دانسته است.

در بخشی از این یادداشت آمده: «حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز، حمله به تأسیسات هسته‌ای در کرج، حمله به مرکز تحقیقات جهاد خودکفایی سپاه در کرج، حمله پهپادی ناموفق به مرکز تولید واکسن برکت و... همگی در راستای راهبرد «مرگ با هزار ضربه چاقو» قابل ارزیابی است».

نکته قابل توجه در این بخش از یادداشت استفاده از واژه «حمله» است؛ چون تا پیش از این همواره از واژگانی چون «انفجار» و «خرابکاری» استفاده می‌شد. این یادداشت اطلاعات بیشتری از چگونگی این «حمله»ها منتشر نکرده است. البته که شاید در منطق نویسنده خرابکاری در همان رده‌ی حمله محسوب شود.



بنابر گزارش دیده بان ایران؛ روزاروز نوشت؛ چهارم مهر ماه سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از «انبارهای مرکز تحقیقات جهاد خودکفایی سپاه در غرب تهران» دچار آتش‌سوزی شده است و در نتیجه این حادثه ۳ تن از نیروهای سپاه دچار مجروحیت شده‌اند. طبق این اعلامیه «با تلاش‌ آتش‌نشانان این مرکز، آتش مهار و مجروحان حادثه نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند».

فردای آن روز سپاه در اطلاعیه‌ای دیگر از «شهادت» دو تن از کارکنان مجروح این نهاد، به نام‌های «مرتضی کریمی» و «حسین عابدی» بر اثر «شدت جراحات وارده» خبر داد. در هر دو اطلاعیه سپاه اشاره‌ای به چگونگی حادثه و محل دقیق آن نشده بود. اما برخی منابع غربی با استناد به عکس‌های ماهواره‌ای مدعی «انفجار» در این مرکز بودند.

روز هفتم مهر ماه اما خبرگزاری شبستان در خبری نوشت که مراسم تشییع پیکر «شهید سید مرتضی کریمی» که «در حادثه آتش‌سوزی انبار مرکز تحقیقات خودکفایی سپاه پاسداران در بیدگنه به شهادت رسیده بود» در «ملارد» کرج برگزار شد.

«بیدگنه» آبان ماه سال ۱۳۹۰ هم شاهد انفجاری مهیب بود که موج آن به تهران هم رسید و در پی آن حادثه «حسن تهرانی‌مقدم» مسئول مرکز تحقیقات خودکفایی سپاه به همراه چندین تن از کارکنان این مرکز به شهادت رسیدند.

این بار اگر چه اشاره‌ای به «حمله» یا «انفجار» نشده ولی نشریه «صبح‌صادق» از این حادثه به عنوان حمله نام برده و احتمالات مبنی بر حمله به این مرکز را تایید کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر