کد خبر: 120471
A

نماینده مجلس: نسبت به انتصابات دولت انتقاد دارم/ دولت قبل با دعوت مردم به بورس کسری بودجه اش را تامین کرد

نماینده نیشابور در مجلس گفت: بنده فارغ از برخی انتقاداتی که به ویژه در مورد بعضی از انتصابات دارم از کلیت دولت حمایت می‌کنم و آن را قابل قبول می‌دانم و امیدوارم با همکاری و همراهی بیشتر دولت با خانه ملت وضعیت از این که هست بهتر و بهتر شود.

نماینده مجلس: نسبت به انتصابات دولت انتقاد دارم/ دولت قبل با دعوت مردم به بورس کسری بودجه اش را تامین کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گذشت حدود سه ماه از عمر دولت سیزدهم گفت: آنچه مشهود است تفاوت شخصیتی آقای رئیسی با آقای روحانی و رویکردی است که بر دولتش حاکم کرده و این و رویکرد با دولت قبل متفاوت است.

وی ادامه داد: تحرک میدانی و حضور آقای رئیسی در میدان عمل و انجام سفر استانی در هر هفته بسیار ارزشمند است. هیچ زمانی مدیر تا خودش وارد عملیات اجرایی نشود و در سر صحنه‌هایی که مشکل در آنجا وجود دارد حاضر نشود نمی‌تواند با اتکا به یک گزارش مکتوب در یک اتاق در بسته تصمیم بگیرد. این تحرک و پویایی فعالیت و حضور در میدان از سوی آقای رئیسی و دولت سیزدهم بسیار ارزشمند است و نقطه بارز و قوت دولت آقای رئیسی به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار این مسئله تلاش‌ها و برنامه‌هایی است که در ارتباط با طرح بزرگ مسکن‌سازی و سامان دادن به موضوع واکسن کرونا و تأمین سلامت مردم است که این موارد هم مسائل بسیار ارزشمندی است. 

ارکانی خاطرنشان کرد: البته باید بپذیریم که یک سری مشکلات در کشور وجود دارد که جنبه ساختاری دارد و به خودی خود وجود دارند و مهم این است که دولت‌ها باید برای ساماندهی آنها عزم و اراده داشته باشند. 

وی افزود: یکی از این موارد بودجه سالانه کشور است که معمولاً همیشه و به ویژه در سال‌های اخیر با کسری همراه بوده در دولت قبل و در سال گذشته از روش‌هایی مثل پمپاژ عرضه سهام و رونق بخشی کاذب به بورس و کشاندن مردم به این بازار و سپس خالی کردن جیب مردم به نفع کسری بودجه دولت استفاده شد که لطمه بزرگی به اعتماد مردم وارد کرد که امیدواریم این موضوع در دولت سیزدهم تکرار نشود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دیگر بحث خودرو است که مردم در این موضوع از کیفیت پایین و قیمت بالای و غیر واقعی خودروها گلایه‌مند هستند.

ارکانی خاطرنشان کرد: مجلس به بحث خودرو ورود کرده و مصوبه‌ای را در بحث واردات خودروهای خارجی دسته دوم با منشأ ارز خارجی گذرانده است و مسائلی همچون نظارت و کنترل بیشتر بر خودروسازان که به طور کلی موضوع نیازمند نظارت بیشتر است و جزو مطالبات اصلی مردم به شمار می‌رود.

وی افزود: در حوزه مسکن، حرکت خوبی در دولت سیزدهم شروع شده و ما امیدواریم زودتر به یک مرحله‌ای برسد و قدم‌های اولیه اجرایی آن برداشته شود و بیش از 200 شغل به مسکن وابسته است که با رونق گرفتن بازار مسکن تمامی این مشاغل رونق می‌گیرد و به راه می‌افتد که نمونه ایجاد اشتغال در زمان اجرای پروژه مسکن مهر را مشاهده کردیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده فارغ از برخی انتقاداتی که به ویژه در مورد بعضی از انتصابات دارم از کلیت دولت حمایت می‌کنم و آن را قابل قبول می‌دانم و امیدوارم با همکاری و همراهی بیشتر دولت با خانه ملت وضعیت از این که هست بهتر و بهتر شود./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر