کد خبر: 120476
A

رحیمی جهان آبادی: زندان ها کانون جرم شده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که در بسیاری از جرایم زندان بازدارنده نیست و زندان ها کانون جرم شده است.

رحیمی جهان آبادی: زندان ها کانون جرم شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ جلیل رحیمی جهان آبادی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری خطاب به رییس مجلس اظهار کرد: تریبون مجلس یکی از ابزارهای ارتباط نمایندگان با مردم است. زمانی که این تریبون از نمایندگان گرفته شود، ما ارتباط خود را با ملت به عنوان وکلای آن ها از دست می دهیم. البته این موضوع خطاب به شخص شما نیست زیرا با محبت اجازه بیان تذکر را به من داده اید. منظور من دو نفر از نمایندگانی است که دیروز در صحن علنی با سر و صدا به آن ها وقت بیان تذکر داده شد.

وی با استناد به ماده ۷۵ آئین نامه داخلی و در پاسخ به صحبت های نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی گفت: من در مخالفت با طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی بیان داشتم  که باید تعیین مجازات زندان با در نظر گرفتن شرایط کشور باشد، این یک نگاه حاکمیتی و نه بحث فقهی و مذهبی است. شاید اسلام و دین من در حد حاج آقا نوروزی نباشد اما آنقدر قرآن خواندم که بدانم قمار و شراب حرام است. دیگر نیازی نیست که کسی تذکر دهد و بگوید که این موضوع را از مولوی های اهل سنت بپرس. توقع نداشتم آقای نوروزی چنین حرفی را بیان کند. ۲۵ سال استاد دانشکده حقوق هستم و حداقل به عنوان یک بچه مسلمان الفبای حلال و حرام را می دانم و بحث فقهی نداریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در بسیاری از جرایم زندان بازدارنده نیست و زندان ها کانون جرم شده است، آقای نوروزی هم این را قبول دارد.

وی خطاب به هیات رییسه گفت: هیات رییسه حق نماینده را برای بیان صحبت ضایع نکند و اجازه دهد ما ارتباط خود را با ملت داشته و نظراتمان را بگوییم. ما نماینده ملت هستیم و آمده ایم حرف بزنیم.

رحیمی در پایان گفت: ما آقای نوروزی را قبول داریم، برادر آزاده ما است و در جریان کاهش اعدام ها برای مواد مخدر در کنار ایشان بودیم که انصافا تلاش کردند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر