کد خبر: 120512
A

نقدعلی: مسئولان دولت قبل احضار شده‌اند/ به آقای اژه ای گوشزد کردیم که پرونده تخلفات روحانی را به صورت جدی بررسی کند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم گفت: در جلسه با حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس‌ قوه‌ قضائیه، نمایندگان مجلس به ایشان گوشزد کردند که این موارد ارجاعی مجلس باید با قاطعیت رسیدگی شود و امروز قوه‌ قضائیه در آزمون جدی قرار گرفته است.

نقدعلی: مسئولان دولت قبل احضار شده‌اند/ به آقای اژه ای گوشزد کردیم که پرونده تخلفات روحانی را به صورت جدی بررسی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در خصوص شکایت نمایندگان مجلس از حسن روحانی، رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: براساس ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هرگاه تعدادی از نمایندگان یا کمیسیون مجلس، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت‌رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود و در همین راستا، ۵ یا ۶ مورد از تحلفات روحانی در صحن مجلس با آراء قاطع نمایندگان به قوه‌ قضائیه ارسال شد.

وی ادامه داد: در جلسه با حجت‌الاسلام اژه‌ای رئیس‌ قوه‌ قضائیه، نمایندگان مجلس به ایشان گوشزد کردند که این موارد ارجاعی مجلس باید با قاطعیت رسیدگی شود و امروز قوه‌ قضائیه در آزمون جدی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: امیدوارم قوه‌ قضائیه پرونده تخلفات رئیس‌جمهور سابق را بدون اغماض و ملاحظه‌کاری بررسی کند تا درس عبرتی برای آیندگان باشد؛ مسئولان باید بدانند اگر تخلفی کردند، در دستگاه قضائی رسیدگی می‌شود.

نقدعلی تصریح کرد: مسئولان باید بدانند به صرف داشتن مسئولیت نمی‌توان از مصونیت نانوشته قضائی برخوردار باشند. هم‌اکنون کمیسیون اصل ۹۰، شکایت از رئیس‌جمهور را با ۵۰۰ هزار امضا به قوه‌ قضائیه ارسال کرده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه هنوز گزارش رسمی پیرامون بررسی تخلفات رئیس‌جمهور و وزرا دولت دوازدهم منتشر نشده است، گفت: البته اخبار غیر رسمی حاکی از آن است که مسئولان دولت قبل احضار شده‌اند و امیدوارم در صورت صحت ماجرا، این موضوع با جدیت دنبال شود./ انا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر