کد خبر: 12061
A
علی صوفی در گفت‌وگو با "دیده بان ایران":

فعلا نمی‌توان جانشینی برای آیت‌الله هاشمی متصور بود/ اولویت تحول خواهان دور نگه داشتن کشور از خطر اقتدارگرایی است

صوفی فقدان آیت‌الله هاشمی را یک ضایعه جبران‌ناپذیر دانست و افزود:جریان فکری و سیاسی وابسته به آقای هاشمی،همگرایی مطلوبی با اصلاح طلبان و طیف تحول خواه داشت و قطعا این وحدت رویه و این اجماع علی رغم فقد آقای هاشمی پابرجا خواهد ماند و آسیب‌ناپذیر است.

فعلا نمی‌توان جانشینی برای آیت‌الله هاشمی متصور بود/ اولویت تحول خواهان دور نگه داشتن کشور از خطر  اقتدارگرایی است

علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به تاثیری که فقدان آیت الله هاشمی در سیر حرکتی جریان تحول خواه خواهد داشت، اظهار کرد: آقای هاشمی قطعا یک چهره تاثیرگذار در عرصه سیاسی کشور بود و تاثیر مثبت ایشان در سپهر سیاسی کشور برای طیف تحول خواه غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به روابط نزدیک و محترمانه‌ای که میان آیت الله هاشمی و عالی ترین شخص نظام برقرار بود، گفت: آقای هاشمی تا آخر حیات، به رغم وجود برخی اختلافات که در پیام تسلیت رهبری هم نمود داشت، روابط نزدیک خود با ایشان را حفظ کرد و این ارتباط قطعا تاثیرگذار بود و توانسته بود از نفوذ  نفوذبکاهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ وزیرتعاون دولت اصلاحات با اشاره به موضع گیری‌های آیت‌الله هاشمی در بزنگاه‌ها و مقاطع حساس، در راستای پیشبرد مطالبات و اهداف طیف تحول‌خواه، تصریح کرد: علاوه بر وزن و جایگاه سیاسی، آقای هاشمی از لحاظ پایگاه اجتماعی نیز در وضعیت مطلوبی قرار داشتند و با موضع گیری های خود در مقاطع حساسی نظیر انتخابات ریاست جمهوری 92 و مجلس و خبرگان 94 اثرگذار شدند.

صوفی فقدان آیت‌الله هاشمی را یک ضایعه جبران‌ناپذیر دانست و افزود:جریان فکری و سیاسی وابسته به آقای هاشمی،همگرایی مطلوبی با اصلاح طلبان و طیف تحول خواه داشت و قطعا این وحدت رویه و این اجماع علی رغم فقد آقای هاشمی پابرجا خواهد ماند و آسیب‌ناپذیر است. 

این استاندار دولت سازندگی در ادامه با بیان اینکه انسجام تحول خواهان در فقدان آیت الله هاشمی، تقویت خواهد شد، اظهار کرد: چهره‌های متنفذ و تاثیرگذار اصلاح طلب و اعتدالگرا در فقدان آقای هاشمی، رویه مقبول ایشان را که همان همگرایی و انسجام بود، تداوم خواهند بخشید و حتی می توان از بیشتر شدن انسجام تحول خواهان در فقدان آقای هاشمی نیز سخن گفت.

صوفی با اشاره به افزایش حس مسئولیت در میان کنشگران اصلاح طلب و اعتدالگرا در فقدان آیت الله هاشمی، گفت: جریان رحلت آقای هاشمی و حضور گسترده مردم و نخبگان در مراسم تشییع و وداع با ایشان، موجی را در جامعه به راه انداخت که این موج حداقل در کوتاه مدت می تواند منشاء اثر خیر باشد.

وی با اشاره به استمرار حیات جریان تحول خواه در سپهر سیاسی کشور پس از رحلت آیت‌الله هاشمی، بیان داشت: جریان تحول خواهی در کشور یک جریان مستحکم و ریشه دار است و به هیچ وجه وابسته و متکی به اشخاص نیست؛ این جریان از آن حیث که مورد وثوق و اعتماد و مقبولیت مردم است، حیاتش در عرصه سیاسی کشور تضمین شده است.

صوفی در ادامه با اشاره به جانشینان احتمالی آیت‌الله هاشمی برای طلایه‌داری جریان اعتدالگرایی و عقلانیت محوری، گفت: آقایان خاتمی، ناطق و روحانی هر کدام در میان طیف و جریان متبوع خود، دارای مقبولیت و حوزه نفوذ هستند که اجماع این بزرگان می‌تواند آثار مثبتی در روند حرکتی تحول خواهان داشته باشد.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان تلاش جهت یافتن جانشین برای آیت الله هاشمی را چندان مثمرثمر و ضروری ندانست و بیان داشت: فعلا نمی‌توان جایگزینی برای هاشمی متصور شد؛ ایشان یک شخصیت استثنایی بود و جایگاه خود را داشت و بقیه اشخاص نیز جایگاه خود را دارند؛ آنچه اولویت دارد اجماع و وحدت اشخاص و کنشگران تحول خواه برای دور نگه داشتن کشور از خطر و آفت اقتدارگرایی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر