کد خبر: 120622
A

فرانسه ادعای «اکبر خوش کوشک» را تکذیب کرد/ این ادعا هیچ پایه و اساسی ندارد

یک منبع دیپلماتیک فرانسه روز جمعه در پاسخ به پرسش یورونیوز ادعای اکبرخوش‌کوشک، مقام امنیتی پیشین وزارت اطلاع ایران مبنی بر همکاری سازمان امنیت خارجی فرانسه (DGSE) در طرح ربودن و انتقال روح‌‌الله زم از عراق به ایران را بی‌اساس توصیف کرد.

فرانسه ادعای «اکبر خوش کوشک» را تکذیب کرد/ این ادعا هیچ پایه و اساسی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ یک منبع دیپلماتیک فرانسه روز جمعه در پاسخ به پرسش یورونیوز ادعای اکبرخوش‌کوشک، مقام امنیتی پیشین وزارت اطلاع ایران مبنی بر همکاری سازمان امنیت خارجی فرانسه (DGSE) در طرح ربودن و انتقال روح‌‌الله زم از عراق به ایران را بی‌اساس توصیف کرد.

این مقام دیپلماتیک گفت: «این ادعا هیچ پایه و اساسی ندارد. فرانسه به شدت ربایش و اعدام روح‌الله زم را محکوم کرده است و بار دیگر این محکومیت را تکرار می‌کند.»

اکبر خوش‌کوشک، که یکی از اعضای عملیات برون‌مرزی وزارت اطلاعات ایران در دهه‌های شصت و هفتاد خورشیدی معرفی می‌شود، به سایت رویداد ۲۴ گفته بود که عملیات کشاندن روح‌الله زم از فرانسه به عراق و بازداشت وی در این کشور، با همکاری کامل سازمان امنیت خارجی فرانسه و در چارچوب طرح مبادله آقای زم با یک افسر نفوذی فرانسوی در داعش انجام شده است. مقام‌های تهران تاکنون واکنشی به این ادعا نشان نداده‌اند.

یورونیوز سه‌شنبه، یک روز پس از انتشار این مصاحبه از وزارت امور خارجه فرانسه خواست تا موضع رسمی این کشور درباره این ادعا را مطرح کند.

خبر بازداشت روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز در مهر سال ۱۳۹۸ اعلام شد. به‌گفته رسانه‌های ایران، سازمان اطلاعات سپاه طرح ربودن و بازداشت این فعال رسانه‌ای مخالف حکومت ایران را طراحی و اجرا کرده بود.

آقای زم پس از برگزاری شش جلسه محاکمه در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد. این حکم در آذرماه سال ۱۳۹۹ اجرا شد.

سازمان امنیت خارجی فرانسه یکی از زیرمجموعه‌های ارتش این کشور است. وزارت دفاع فرانسه هنوز واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده است./ یورونیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر