کد خبر: 120633
A
یک عضو کمیسیون آموزش گفت:

وزارت آموزش و پرورش نسبت به بازگشایی سراسری مدارس اصرار ندارد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه توصیه های بهداشتی در بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان باید مورد توجه باشد، تاکید کرد: هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا در این خصوص تشخیص بدهد همه باید تابع آن باشند.

وزارت آموزش و پرورش نسبت به بازگشایی سراسری مدارس اصرار ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ فرهاد بشیری با تاکید بر لزوم بررسی بیشتر موضوع بازگشایی مدارس به دلیل احتمال ورود کشور به پیک ششم کرونا عنوان کرد: اینگونه نیست که وزارت آموزش و پرورش نسبت به بازگشایی سراسری مدارس اصرار داشته باشد، اگرچه اهمیت آموزش حضوری در تعلیم و تربیت بسیار حائز اهمیت می باشد.

نماینده مردم پاکدشت عنوان کرد: بر همین اساس مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات برای بازگشایی مدارس بر حفظ دستورالعمل ها، پروتکل ها و اخذ مجوزهای لازم از ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید دارد، البته موضوع بازگشایی به صورت ترکیبی یعنی حضوری و مجازی هم در این خصوص مورد توجه می باشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: هرچه ستادملی مبارزه با کرونا در این خصوص تشخیص بدهد همه باید تابع آن باشند، چراکه اعضای این ستاد می توانند در این حوزه به صورت تخصصی اظهار نظر کنند و تصمیم بگیرند، به هر شکل تلاش بر این است که در این حوزه مشکلی برای معلمین و دانش آموزان ایجاد نشود، ولی به هر شکل توصیه در بازگشایی ها باید مورد توجه باشد و قطعا آموزش و پرورش نیز به این مهم توجه دارد.

بشیری بیان کرد: با یکی از مدیران کل آموزش و پرورش در خصوص روند بازگشایی ها صحبت کردم، بر اساس گفته های وی ستادی در این حوزه موظف است که از شرایط و رعایت پروتکل ها در مدارس بازدید کند تا در صورت رعایت شرایط لازم، مجوز بازگشایی آن مدرسه و حضور دانش آموزان صادر شود، بنابراین ستاد ملی مبارزه با کرونا، آموزش و پرورش و مجموعه های مربوطه باید نظارت کافی داشته باشند تا شرایط به خوبی در مدارس رعایت شود./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر