کد خبر: 120694
A
در گفت وگو با دیده بان ایران مطرح شد:

واکنش نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس درباره برگزاری دادگاه آبان در انگلیس/ نوروزی: برای چه باید در ایران چنین دادگاهی برگزار می کردیم؟/ یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم، حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟!

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس یازدهم به دیده بان ایران گفت: یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟! طرف آمده بانک را آتش زده است و ما هم او را کُشتیم. چه کسی را می‌خواهید محاکمه کنید؟

واکنش نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس درباره برگزاری دادگاه  آبان در انگلیس/ نوروزی: برای چه باید در ایران چنین دادگاهی برگزار می کردیم؟/ یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم، حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ با گذشت دو سال از وقوع حوادث تلخ آبان‌ماه 1398 هنوز سوال های بی پاسخ بسیاری در اذهان مردم باقی مانده است. حوادثی که براساس منابع رسمی نزدیک به 230 نفر جان خود را در این اعتراضات از دست دادند و برخی منابع غیر رسمی هم این آمار را تا چند برابر بیشتر از آنچه که مسئولان و مقامات اعلام کرده اند عنوان می کنند.

طی روزهای گذشته و همزمان با دومین سالگرد اعتراضات بنزینی آبان 98 برخی گروه ها و حقوقدان های در اروپا اقدام به برگزاری دادگاهی برای جان باختگان این حوادث در لندن برپا کرده اند که گفته می شود شاهدان این اعتراضات در این دادگاه مشاهدات خود را برای حقوقدان ها و قضات حاضر بازگو می کنند. هر چند نتیجه این دادگاه تنها جنبه نمادین دارد اما برخی منابع خبر داده اند که دولت توسط معاون سیاسی وزارت خارجه مراتب اعتراض خود را به گوش انگلیس رسانده اند. 

اما در این بین برخی فعالان سیاسی داخل کشور در همین رابطه بر این باورند که برگزاری چنین دادگاهی در داخل کشور و حضور شاهدان این اعتراضات می توانست به شفاف شدن آنچه که در آبان 98 و بی تدبیری های رخ داده  کمک کند و حداقل مرحمی باشد بر زخم بازماندگان این حوادث تلخ و دردناک که برخی مسئولان در دولت با لبخند از آن یاد کرد.

حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرنگار دیده بان ایران درباره همین موضوع اظهاراتی را مطرح کرده است که مشروح ان را در ادامه می خوانید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که صدای ضبط شده این گفت وگو در تحریریه دیده بان ایران موجود است.

*آقای نوروزی! این روزها در انگلیس دادگاهی برای اعتراضات آبا‌ن‌ماه 98 در حال برگزاری است، آیا بهتر نبود در ایران هم چنین دادگاهی برگزار می‌شد؟

یعنی چی؟ دادگاه چی برگزار شود؟

*دادگاهی در خصوص بی تدبیری های صورت گرفته و کشته‌شده‌های آبان 98!

بعد در این دادگاه کُشته‌شده‌ها را باید محکوم کنند یا قاتلین را؟

*قطعا منظور محاکمه قاتلین و بی تدبیری های مسئولان است؛ کسانی‌که به مردم شلیک کردند!

یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟! طرف آمده بانک را آتش زده است و ما هم او را کُشتیم. چه کسی را می‌خواهید محاکمه کنید؟

هر چند ذکر این مطلب ضروری است که آقای نوروزی در پایان صحبت‌هایشان عنوان کردند که «شوخی کردم» و بعد تماس را قطع می کند اما با توجه به حساسیت این موضوع انتظار رسانه و مردم این است که نایب رئیس یکی از مهمترین کمیسیون های مجلس شورای اسلامی با جدیت و یا حتی قاطعیت بیشتری به سوالات مربوط در این رابطه پاسخگو باشند. حوادث آبان 98 موضوعی نیست که بشود با آن شوخی کرد و یا مثل مسئولان دولت قبل درباره آن صحبت کرد و گفت "فقط به سر شلیک نکردیم به پا هم زدیم."

منبع: سایت دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر