کد خبر: 120793
A

نماینده مجلس: مردم می خواهند برجام هر چه زودتر تعیین تکلیف شود/ مذاکره بی نتیجه وقت ملت را تلف می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با بیان اینکه در عالم سیاست باخت- باخت معنا ندارد و در بحث از سرگیری مذاکرات و حصول نتیجه، باید طرفین تا حدی از خواسته های اولیه خود کوتاه بیایند تا بتوانند به نتیجه برسند، گفت: بحث های کارشناسی مذاکرات در دولت قبل انجام شده و دولت رئیسی باید بتواند مذاکرات را به نتیجه برساند و مردم منتظر حصول نتیجه و تعیین تکلیف برجام و مذاکرات هستند.

نماینده مجلس: مردم می خواهند برجام هر چه زودتر تعیین تکلیف شود/ مذاکره بی نتیجه وقت ملت را تلف می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم درباره از سرگیری مذاکرات وین که به گفته باقری کنی از ۸ آذر از سرگرفته می شود، گفت: از سرگیری مذاکرات در دستور کار دولت و طرف های مذاکره کننده بوده است و به دلیل انتخابات ریاست جمهوری و استقرار دولت جدید در ایران چند ماهی با تاخیر مواجه شد. اما بالاخره اعلام کردند که ۸ آذر مذاکرات وین از سرگرفته می شود. 

این نماینده دور یازدهم مجلس توضیح داد: مذاکرات برجامی زمان زیادی را به خود اختصاص داده و حالا وقت به نتیجه رسیدن آن است. مذاکره بی نتیجه وقت ملت، دولت و حاکمیت را تلف می کند. بنابراین خواست مردم هم این است که برجام هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم ادامه داد: مذاکرات سه مرحله داشته است و با سه رویکرد در مذاکرات حاضر شده ایم. رویکرد اول مربوط به سال های اول و بر مبنای مذاکره و بدون نتیجه بوده است. دوره دوم مذاکره حاوی دستاوردهای نسبی بوده و دوره سوم مربوط به زمان حال است و این مذاکرات برجامی باید نتیجه بخش باشد.
او اضافه کرد: رویکرد جدید حاکمیت نسبت به دور سوم، لغو همه تحریم ها بدون چون و چرا و بازگشت جمهوری اسلامی ایران به روال گذشته برنامه های هسته ای است. بحث ما شفاف سازی در حوزه هسته ای است و ایران با آژانس هسته ای مثل گذشته هماهنگ است.

حیدری ادامه داد: آنچه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و برجامی است. دولت به نمایندگی از حاکمیت در مذاکرات شرکت می کند و نقش محوری و اساسی دارد و باید هم راهکارهای قوی داشته باشد هم مذاکره کنندگان توانمندی داشته باشد تا بتواند مذاکرات را به نتیجه برساند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم افزود: قطعا دولت هم به دنبال دستاورد برد –برد در مذاکرات است. هر چند که باید درباره حضور، رویکرد و دستاوردهای خود در مذاکرات برجامی به ملت و مجلس پاسخگو باشد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با بیان اینکه برای به نتیجه رسیدن مذاکرات، باید هر یک از طرفین از مطالبات و خواسته های اولیه خود کمی کوتاه بیایند، گفت: تعدیل مطالبات دوطرفه است و طرفین باید بر موضوعات توافق کنند. یعنی بخشی را ما بپذیریم و بخشی را آنها بپذیرند. بخشی از خواسته ها و مطالباتشان را آنها تعدیل کنند و بخشی از مطالبات را ما تعدیل کنیم تا به نتیجه برسیم چرا که در بازی سیاسی بحث باخت- باخت معنی ندارد.

حیدری در پایان تاکید کرد: همه کارهای کارشناسی مذاکرات در دوره قبل انجام شده و حالا زمان حصول نتیجه است و دولت باید به دنبال نتیجه در مذاکرات باشد. بنابراین از ادامه مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن استقبال می کنیم.

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر