کد خبر: 120808
A

چند جمله با «نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس انقلابی»/ مدیرمسئول سایت دیده بان ایران: برای دفاع از حیثیت حرفه ای رسانه، تهمت شما را پیگیری قضایی می کنیم/ فایل مصاحبه شما موجود است

مدیرمسئول و صاحب امتیاز سایت دیده بان ایران در پاسخ به اتهامات مطرح شده توسط حجت الاسلام حسن نوروزی نوشت: چنانکه در فایل صوتی مصاحبه موجود است خبرنگار خود را معرفی کرده و تقاضای مصاحبه را مطرح می کند. بنابراین گفت و گوی مخفیانه ای صورت نگرفته و مصاحبه رسمی بوده است. از ابتدای مصاحبه تا زمانی که شما جمله «شوخی کردم» را به کار می برید مصاحبه جدی بوده و شما به دفاع از رویکرد خود می پردازید.

چند جمله با «نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس انقلابی»/ مدیرمسئول سایت دیده بان ایران: برای دفاع از حیثیت حرفه ای رسانه، تهمت شما را پیگیری قضایی می کنیم/ فایل مصاحبه شما موجود است

دیده بان ایران-  روز گذشته حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با دیده بان ایران (اینجا) به طرح مسائلی در خصوص آبان ۹۸ پرداخت که با انتقادهای فراوانی همراه بود؛ به دنبال این انتقادها حجت الاسلام نوروزی به خبرگزاری خانه ملت مستقر در مجلس مراجعه و به توجیه مصاحبه روزگذشته به دلیل فشارها و انتقادها می پردازد. (اینجا)

 نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در توجیه اظهارات خود گفته است: «مصاحبه منتشر شده از من درباره اغتشاشگران آبان ۹۸ جعلی بوده و تولید گروهک تروریستی منافقین است.»

اینجانب سعید سیف به عنوان مدیر مسئول و صاحب امتیاز دیده بان ایران در واکنش به این اظهارات ذکر چند نکته را  برای دفاع از خبرنگار و کاری حرفه ای همکارانم  لازم می دانم. 

1 - مصاحبه انجام شده جعلی نبوده و این مصاحبه در جهت بررسی دلایل  و بی تدبیری های  صورت گرفته در جریان  آبان ۹۸  مطابق با جایگاه قانونی شما به عنوان نماینده مردم در مجلس و عضو کمیسیون قضایی صورت گرفت. 

2- چنانکه در فایل صوتی مصاحبه موجود است خبرنگار خود را معرفی کرده و تقاضای مصاحبه را مطرح می کند. بنابراین گفت و گوی مخفیانه ای صورت نگرفته و مصاحبه رسمی بوده است. 

3- از ابتدای مصاحبه تا زمانی که شما جمله «شوخی کردم» را به کار می برید مصاحبه جدی بوده و شما به دفاع از رویکرد خود می پردازید. بنابراین حضرتعالی با علم و آگاهی به نوع مصاحبه، ضبط صدا و سوالات در گفت و گو شرکت کردید.  انتشار گفت و گو یک روز پس از تماس تلفنی خبرنگار صورت گرفت. 

4- اظهار نظر شما 24 ساعت پس از انتشار مصاحبه در گفت و گو «خانه ملت» را به دلیل فشارهای سیاسی درک می کنیم اما  اینکه  مدعی شدید که این مصاحبه «تولید گروهک تروریستی منافقین» بوده، قابل پیگرد قضایی است، جنابعالی باید متوجه تبعات اظهار نظر خود درباره «رسانه» و «خبرنگار» این رسانه باشید بنابراین بر حسب وظیفه ناچاریم برای بررسی ادعا و تهمت اخیرتان از شما شکایت و اعاده حیثیت را در دادگاه صالحه پیگیری نماییم تا دیگر برای جبران اظهار نظر خود مدعی جعلی بودن مصاحبه و ارتباط یک رسانه قانونی داخل ایران با منافقین نباشید. 

5- طبعاً در صورت حذف مصاحبه شما از خبرگزاری خانه ملت و عذر خواهی از خبرنگار و رسانه دیده بان ایران؛ حاضریم از شکایت خود صرف نظر کنیم.

6- ذکر این نکته حائز اهمیت است که جنابعالی پیشتر نیز در گفت وگوهای خود اظهاراتی را بیان کرده اید که جنجال بسیاری را به دنبال داشته است که از جمله آن می توان به اظهارات شما درباره سرنگونی هواپیمایی اوکراینی، چند همسری بودن پیامبر و امامان، پادرمیانی 200 مسئول برای آزادی یک ساقی و.. نام برد. فلذا اهالی رسانه و خبرنگاران محترم به خوبی با دیدگاها و نظرات شما آشنا هستند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر