کد خبر: 120834
A

وزیرخارجه ترکیه: امیدوارم مذاکرات در وین به نتیجه مثبت برسد

وزیر خارجه ترکیه گفت: تحریم‌ها علیه ایران ظالمانه است و آن‌هایی که تحریم‌ها را اعمال کردند باید بردارند. امیدوارم مذاکرات در وین به نتیجه مثبت برسد.

وزیرخارجه ترکیه: امیدوارم مذاکرات در وین به نتیجه مثبت برسد

به گزارش دیده بان ایران؛ مولود چاووش اوغلو صبح امروز در نشست خبری خود با حسین امیرعبدالهیان با ابراز تاسف و همدردی با ملت و دولت ایران بابت زلزله رخ داده در جنوب کشور، اظهار کرد: از حضور در تهران و میزبانى گرم آقاى امیرعبداللهیان تشکر مى کنم. ما روابط مان را در همه حوزه‌ها بازبینی کردیم. در عین حال با آقای امیرعبداللهیان درباره آماده سازی برگزاری هفتمین نشست شورای عالی همکاری دو کشور صحبت کردیم. 

وی بیان کرد: اسناد مختلف درباره مهاجرت غیرقانونی، قاچاق و بقیه مسائل مرزی مورد گفت‌‌وگو قرار گرفت.

چاووش اوغلو در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و ترکیه گفت: در ترکیه و ایران دولت‌های نتیجه گرایی هستند و برای اینکه شتابی به روابط دو کشور داده شود، اسناد زیادی باید امضا شود و اسنادی که امضا شده بازبینی شوند و نقشه راه را نسبت به آینده مشخص کنم. هر دو طرف دیپلمات‌های مجربی دارند.

وی همچنین گفت که تحریم‌ها علیه ایران ظالمانه است و آن‌هایی که تحریم‌ها را اعمال کردند باید بردارند. امیدوارم مذاکرات در وین به نتیجه مثبت برسد.

چاووش اوغلو افزود: ما طرفدار ثبات در عراق هستیم و حمله‌ای که نسبت به نخست وزیر عراق صورت گرفت را محکوم کردیم. درباره سوریه نیز امیدواریم در سطوح عالی نشست‌هایی را برگزار کنیم. درباره افغانستان و ثبات آن با ایران همسو هستیم. از وضعیت افغانستان نگرانی‌های زیادی داریم و ایجاد یک حکومت فراگیر می‌تواند راه‌حل باشد. آماده همکاری درباره افغانستان هستیم. می‌خواهیم همکاری بین‌المللی را با ایران توسعه دهیم.

وی گفت: همواره خانه دوست را در تهران دیدم و خودم را در خانه خود دیدم. در پروژه‌هایی که به تقویت اقتصاد منطقه کمک کند حضور داریم.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به آخرین وضعیت لبنان هم گفت:‌ در لبنان دولت جدیدی شکل گرفت و دو ماه پیش تصمیم گرفتیم در پی دعوت به عمل آمده از سوی وزیر خارجه و نخست وزیر لبنان این سفر انجام می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر