کد خبر: 120930
A
در گفت وگو با دیده بان ایران مطرح شد:

محمد مهاجری: صداوسیما سعی می کند توقعات مردم از رئیسی را به سمت «نیستی» ببرد/ ریشه مشکلات اقتصادی نه روحانی است نه رئیسی؛ تحریم است

فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با دیده بان ایران گفت: در حال حاضر وضعیت بورس بهتر نشد، وضعیت قیمت ارز و طلا نه تنها بهتر بلکه بدتر هم شد و از سویی دیگر قیمت کالاهای اساسی به شدت بالا رفت. از طرفی اگر همه این مسائل را پای دولت آقای رئیسی بگذاریم، منصفانه نیست به این دلیل که حل این مشکلات زمان‌بر است و ربطی به دولت آقای رئیسی یا روحانی ندارد تا وقتی‌که ما نتوانیم تحریم‌هایی که علیه‌مان اعمال شده است را لغو کنیم این مشکلات ادامه خواهد داشت.

محمد مهاجری: صداوسیما سعی می کند توقعات مردم از رئیسی را به سمت «نیستی» ببرد/ ریشه مشکلات اقتصادی نه روحانی است نه رئیسی؛ تحریم است

دیده بان ایران- نه بورسی در طی مدت 3 روز حل شد و نه مردم «شریف» از وضعیت بد معیشتی خارج شدند. کسانی‌که می‌گفتند اگر رئیسی رئیس‌جمهور شود مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل خواهد شد حالا با گذشت 100 روز از آغاز دولت سیزدهم می‌گویند که مشکلات کشور به این راحتی‌ها قابل حل نیست باید به کابینه رئیسی فرصت بیشتری داد.

 

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره عملکرد سه ماهه ابراهیم رئیسی به خبرنگار دیده بان ایران گفت:

 

*آقای مهاجری! با توجه به سفرهای استانی آقای رئیسی که برخی از طرفداران و حتی نمایندگان مجلس از آن به عنوان «نقطه قوت» یاد می‌کنند در حالی‌که دولت با کسری بودجه 407 میلیارد تومانی روبه‌رو است و آقای رئیسی هر روز در حال افزایش وعده‌هایی می‌دهند که در حال حاضر امکان اجرایی شدن ندارد! با این حال شما عملکرد 100 روزه دولت ابراهیم رئیسی را به چه شکل ارزیابی می‌کنید؟

 

 

آقای رئیسی به‌دلیل انبوه شعارهای اقتصادی که در زمان تبلیغات انتخاباتی مطرح کرد، انتظارات مردم را از شخص رئیس‌جمهور بسیار بالا برد و به همین خاطر الان در برابر سیل توقعات قرار دارد. طبیعی است کسی که قول‌های بزرگ بسیاری را داده باشد، خیلی سریع هم مورد پرسش قرار می‌گیرد و قاعدتاً باید پاسخگوی اظهارات خودش باشد. برخی از شعارهایی که توسط یکی از وزرای ایشان داده شده است این است که «مسئله بورس در طی سه روز حل خواهد شد» این وعده‌ها خیلی سریع به انتظارات بزرگ تبدیل شده است؛ از سویی دیگر زمان سررسید این وعده‌ها خیلی سریع فرا رسید. مردم انتظار دارند که نتیجه این شعارها و وعده‌ها را ببینند. دولت سیزدهم یک اقبال بزرگی مثل همراهی صداوسیما را دارد و این‌که ما این روزها مشاهده می‌کنیم که صداوسیما در پی این است که توقعات مردم را کوچک و یا به طرف «نیستی» بکشاند؛ به همین خاطر است توقعات در سطح رسانه ملی زیاد بزرگنمایی نمی‌شود اما در فضای مجازی بسیار روشن و واضح است.

 

*یعنی شما موافق سفرهای استانی آقای رئیسی هستید؟

بله؛ من با سفرهای استانی مشکلی ندارم و اتفاقاً فکر می‌کنم که این سفرهای برای دولت سیزدهم بسیار مفید است به دو دلیل دلیل اول اینکه متوجه  شوند که صحبت‌هایی که علیه دولت قبل می‌گفتند، واقعی نیست و بخشی از اتفاقات و واقعیت ها به ایشان گفته نشده است. ضمن اینکه برخی از اقدامات نصف و نیمه را مشاهده می کنند و درصدد اتمام آن‌ها برمی‌آیند. نکته دوم این است که آقای رئیسی هرگز جزء مدیران اجرایی نبوده یعنی می‌شود گفت ایشان تا این دولت یک روز هم سابقه اجرایی نداشته‌اند! حضور ایشان در استان‌ها می‌تواند به بهبود مدیریت اجرایی‌شان کمک کند.

 

*به‌نظرشما دولت و کابینه ابراهیم رئیسی برنامه‌ای مشخص برای حل مشکلات اقتصادی کشور دارد؟

 

کاری که جناح موافق آقای رئیسی انجام داده است تخریب توانمندی‌ها و کارآمدی‌های دولت قبل است. طبیعی است که وقتی شما انتقاداتی به یک دولت می‌کنید، خود دولت شما هم بالاخره با این انتقادها مواجه می شود. به همین دلیل به اعتقاد بنده مشکلات اقتصادی کشور، ساختاری است و برای حل آن‌ها نیازمند زمان طولانی‌ای هستیم. بله من هم معتقد هستم که برخلاف صحبت‌هایی که داشتند وضعیت بورس بهتر نشد، وضعیت قیمت ارز و طلا نه تنها بهتر بلکه بدتر هم شد و از سویی دیگر قیمت کالاهای اساسی به شدت بالا رفت. از طرفی اگر همه این مسائل را پای دولت آقای رئیسی بگذاریم، منصفانه نیست به این دلیل که حل این مشکلات زمان‌بر است و ربطی به دولت آقای رئیسی یا روحانی ندارد تا وقتی‌که ما نتوانیم تحریم‌هایی که علیه‌مان اعمال شده است را لغو کنیم این مشکلات ادامه خواهد داشت.

 

 

*این روزها شاهد انتصابات فامیلی بسیاری در دولت ابراهیم رئیسی هستیم که برخی از آقایان من جمله عبدالله گنجی، حمید ترقی و جواد نیک‌بین از این انتضابات دفاع نمونده و اظهار داشته‌اند چه اشکالی دارد که شایستگان اگر فامیل باشند انتصاب شوند! با عطف به این گفته که هیچکس اعتراف نمی‌کند که فامیل یا فرزندش ناشایست است سرانجام این انتصابات را به چه شکل ارزیابی می‌کنید؟

 

اینکه بگوییم فامیل سالاری در این دولت زیاد است، این اتفاق در عالم واقع خیلی زیاد نیست اما برای این دولت حتی یک مورد هم زیاد است. دولتی که ادعای شایسته‌سالاری و مبارزه با فامیل‌سالاری را دارد نباید چنین اتفاقی در انتصابات آن رخ دهد و به نظر بنده این موضوع به عنوان یک پاشنه آشیل برای دولت است. من نمی‌خواهم بگویم که همه کسانی‌که فامیل این آقایان هستند ناشایست هستند اما با توجه به اینکه این موضوع می‌تواند باعث تضعیف دولت شود، سرانجام خوبی را متصور نمی‌شوم.

منبع: دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر