کد خبر: 120935
A

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی تورم، گرانی به دنبال نخواهد داشت/ نتیجه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی «رفیق بازی» بود

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مدعی شد: بدون اغراق باید گفت که آقای روحانی یک خزانه خالی را تحویل آقای رئیسی داده است و این بهم ریختگی هایی که اکنون در مملکت مشاهده می‌شود دستپخت دولت تدبیر و امید است.

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی تورم، گرانی به دنبال نخواهد داشت/ نتیجه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی «رفیق بازی» بود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سید کاظم موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم اردبیل درباره طرح حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی و همچنین حواشی پیرامون آن می گوید:

قابل قبول نیست که بعد از 42 سال از انقلاب بگذرد و در گام دوم قرار داشته باشیم و معیشت مردم در تنگنا باشد. چرا باید چند نفر دردانه و نورچشمی صادرات انجام دهند؟ گرفتاری ما امروز اینها هستند.

من تاکید کردم که اساساً بانک مرکزی باید از تحت سیطره دولت کنار برود. به بیان روشن اگر دولت از بانک مرکزی پایش را کنار بکشد و بانک مرکزی ایران نیز باید مثل بانک‌های مرکزی دیگر کشورها در دنیا مستقل شده و دولت فقط نظارت کند. چرا که هر جا عدم شفافیت باشد، رانت، فساد و مافیا به وجود خواهد آمد. در ارز 4200 تومانی نیز تاکنون رانت، اختلاس و رفیق‌بازی بوده است. اگر ارز 4200 تومانی حذف شود، تورم، گرانی و قدرت‌های مافیای کالا را نخواهیم داشت و اینها نخواهند بود. حذف ارز 4200 تومانی موافقان بسیاری در مجلس دارد و اگر در صحن علنی مجلس مطرح شود، رأی بالایی خواهد آورد./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر