کد خبر: 120972
A

هشتمین نشست کمیسیون طرح صیانت برگزار شد/ سیاهکلی: منعی برای حضور خبرنگاران در جلسات وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی جزئیات هشتمین نشست این کمیسیون را تشریح کرد.

هشتمین نشست کمیسیون طرح صیانت برگزار شد/ سیاهکلی: منعی برای حضور خبرنگاران در جلسات وجود ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ لطف الله سیاه کلی سخنگوی کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی در تشریح جزئیات هشتمین نشست امروز (۲۵ آبان ماه) کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، گفت: در نشست امروز معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی گزارشی را در مورد وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و آمار کاربران ارائه کرد.

وی ادامه داد: ایشان مطرح کرد که دو مسیریاب داخلی بسیار پرطرفدار هستند و علیرغم اینکه برخی تصور می‌کنند پلتفرم‌های خارجی طرفدار دارند، اما مردم دنبال پلتفرم داخلی یا خارجی نبوده بلکه به دنبال پلتفرم هایی هستند که به آنها سرویس دهی خوبی داشته باشند ضمن اینکه مردم علیرغم وجود مسیریاب های خارجی، از مسیریاب داخلی استفاده می کنند و طرفداران زیادی دارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم افزود: البته هر چند خدمات پیام رسان‌های داخلی به اندازه پیام رسان‌های خارجی نیست و همچنان اقبال به پیام رسان های خارجی بیشتر است اما آمارها بیانگر این است که اگر به خواست، میل و نیاز مخاطب در سرویس دهی توجه کنیم نباید نگران استفاده از پلتفرم ها خارجی باشیم و این پلتفرم ها خود به خود عقب نشینی خواهند کرد و مردم از پلتفرم های داخلی به دلیل اینکه به زبان خودشان است، استفاده می کنند.

سیاه‌کلی یادآور شد: نماینده اتاق بازرگانی دغدغه‌های خود در مورد کلیات طرح را مطرح و به بخشی از طرح که در مورد مسدودسازی است اشاره و نمایندگان بیان کردند که در حال حاضر بررسی کلیات در دستور کار است و پس از آن در جزئیات به این موضوع خواهیم پرداخت.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی یادآور شد: تمامی کارشناسان و مسئولان دستگاه ها در کمیسیون می توانند اظهارنظر کنند و با حضور رسانه‌ها، بررسی طرح را پیش خواهیم برد البته ممکن است برخی نتوانند در کمیسیون حضور فیزیکی داشته باشند اما می‌توانند به صورت آنلاین مباحث را دنبال کنند همچنین افراد می‌توانند نظرات و دغدغه‌های کارشناسی خود در مورد طرح را به کمیسیون منعکس کنند و ما آنها را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی در مورد حضور خبرنگاران در نشست‌های کمیسیون، گفت: هیچ منعی برای حضور خبرنگاران در جلسات کمیسیون وجود ندارد و هر رسانه‌ای که مجوز ورود به مجلس را دارد می‌تواند در جلسات حضور داشته باشد و رئیس مجلس نیز این موضوع را چندین بار مورد تاکید قرار دادند و همچنین در آیین نامه داخلی کمیسیون نیز مدنظر قرار گرفته است.

گفتنی است؛ این نشست به صورت زنده از طریق سایت و درگاه اینترنتی خبرگزاری خانه ملت و همچنین اپلیکیشن تلوبیون پخش می شد./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر