کد خبر: 120976
A

نماینده مجلس: «برادر داماد زاکانی» سعی داشت با شعارهای پوپولیستی از مجلس رای بگیرد

یک نماینده مجلس با انتقاد از دومین گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش که از سوی نمایندگان موفق به اخذ رای اعتماد نشد، گفت: دومین گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش سعی داشت با شعارها و وعده های پوپولیستی از مجلس رای بگیرد. او تخصص و تجربه لازم را نداشت و از یک پژوهشکده مدرک دکتری گرفته بود که نمایندگان به او اعتماد نکردند. اگر گزینه بعدی هم شبیه به او باشد، مجلس باز هم به او رای نمی دهد.

نماینده مجلس: «برادر داماد زاکانی» سعی داشت با شعارهای پوپولیستی از مجلس رای بگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی رضایی، نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس با اشاره به دلایل عدم رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک وزارت خانه عریض و طویل و بزرگ است که مطالباتی از جمله رتبه بندی فرهنگیان، همسان سازی حقوق کارکنان و... دارد و کسی باید سکان این وزارت خانه را به دست بگیرد که قدرت چانه زنی بالایی با دولت داشته باشد. 

او با تاکید بر اینکه مجلس بنا به دلایلی که بیان می کنم به این جمع بندی رسید که این شخص نمی تواند امور این وزارت خانه را به درستی اداره کند، افزود: اول اینکه مدرک تحصیلی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش برای ما جای سوال و ابهام جدی داشت. ایشان به طور ناگهانی عضو هیات علمی و استادیار شده است، در حالی که مراتب آن به درستی انجام نشده است. 

این نماینده فعلی مجلس و فرهنگی سابق ادامه داد: دانشگاه مدرک علمی می دهد و مدارک حوزه علمیه هم معادل سازی می شوند، اما یک مرکز پژوهشی به آقای فیاضی مدرک دکترا داده است در حالی که پژوهشکده کار علمی و پژوهشی انجام می دهد و دادن مدرک علمی، کار وزارت علوم است.

رضایی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه خود آقای فیاضی در توضیح به نمایندگان گفت «بر اساس شایستگی به من گفتند چون انسان خوبی هستی و کار پژوهشی انجام داده ای استادیار شو!» درباره پست و مسئولیت هم با ۵ سال سابقه کار به دلیل نسبت فامیلی که با یکی از شخصیت ها داشت، او را به عنوان مدیر کل پژوهشی جایی منصوب کردند. بنابراین گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش از دید نمایندگان بسیار ضعیف و شایسته وزارت نبود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر فرد دیگری هم با این شاخصه ها دوباره به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود، قطعا نمایندگان به او رای نخواهند داد. چرا که پیام های بسیار زیادی از طرف معلمان و فرهنگیان دریافت کرده ایم که در رای به وزیر آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس با اشاره به وعده های غیرقابل اجرای فیاضی نیز گفت: برنامه های ارائه شده وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم صرفا وعده های پوپولیستی و عوام فریبانه و غیر قابل اجرا بود. با وجودی که رئیس جمهور در صحن مجلس صراحتا اعلام کرد که دولت منابعی در اختیار ندارد، آقای فیاضی به نمایندگان وعده های غیرقابل اجرا داد و گفت که مشکل معیشت و اقتصاد معلمان را حل می کند. در حالی که آقای رئیسی تاکید کرد دولت منبعی برای این منظور در اختیار ندارد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: شعار دادن هم اندازه دارد. نمی توانیم برای همیشه به مردم وعده بدهیم، بلکه باید جامعه را قانع کنیم. اگر مردم قانع نشوند هر روز به نارضایتی ها افزوده می شود. امیدواریم وزیر بعدی را آقای رئیس جمهور هرچه سریعتر به مجلس معرفی کند تا بیش از این وزارت آموزش و پرورش بدون متولی نماند.

منبع: مدارا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر