کد خبر: 121014
A

واکنش تازه حسن نوروزی به حوادث آبان ۹۸/ کسانیکه به خیابان ها آمدند مزدور انگلیس هستند و باید محاکمه شوند/ افرادی که آبان ۹۸ به خیابان ها آمدند، افراد عادی نبودند

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم مدعی شد: همه کسانی که آبان ۹۸ بی دلیل به خیابان ها آمدند و مغازه ها، بانک ها و فروشگاه ها را آتش زدند و به اموال عمومی خسارت زدند و خیانت کردند، مزدور انگلیس هستند و باید همه آنها محاکمه شوند.

واکنش تازه حسن نوروزی به حوادث  آبان ۹۸/ کسانیکه به خیابان ها آمدند مزدور انگلیس هستند و باید محاکمه شوند/ افرادی که آبان ۹۸ به خیابان ها آمدند، افراد عادی نبودند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره برگزاری دادگاهی تحت عنوان «دادگاه بین المللی مردمی آبان» در لندن، گفت: ما از استعمار پیر انگلیس توقعی غیر از این نداریم. کشوری که در جنگ های جهانی همواره با ما جنگیده، به ما خیانت کرده و خاندان پهلوی را بر مملکت ما حاکم کرده است؛ در برابر ملی شدن صنعت نفت ایستاده و افرادی مثل مصدق ها و نواب صفوی ها به دست مزدوران آنها به شهادت رسیده اند، آنها باید محاکمه شوند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم افزود: معاون حقوقی رئیس جمهوری باید به دیوان لاهه و سازمان ملل از دست جنایت های امریکا که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را شهید کرد و از انگلیس که با توطعه های او مصدق و نواب صفوی و ایت الله سعیدی شهید شدند، شکایت کند. ما باید انها را محاکمه کنیم که با توطعه های آنها ۱۶ سال امام راحل به ترکیه و عراق و فرانسه تبعید شدند و از وطن دور ماندند.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: در همه ادوار در هر جای جهان انگلیس نسبت به کشور ما ستم کرده است. تصرف کشورمان در جنگ های جهانی و اعمال قحطی بر مردم ما از سوی آنها، مواردی است که ملت ایران فراموش نمی کنند. پس این ما هستیم که باید از دولت انگلیس شکایت کنیم و آنها هستند که در دادگاه های بین المللی باید محاکمه شوند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم، همه معترضانی که آبان ۹۸ به خیابان ها آمدند را مزدور انگلیس نامید و تاکید کرد: همه کسانی که آبان ۹۸ بی دلیل به خیابان ها آمدند و مغازه ها، بانک ها و فروشگاه ها را آتش زدند و به اموال عمومی خسارت زدند و خیانت کردند، مزدور انگلیسند و باید همه آنها محاکمه شوند.

حجت الاسلام نوروزی در عین حال تاکید کرد: کسانی که سال های سال خاندان پهلوی را در خود جای دادند و مسعود رجوی ها را در اروپا پناه دادند و با پول های خود به صدام کمک کردند و موشک، پول، غذا و دارو رساندند تا با ملت ما بجنگند، باید محاکمه شوند.

نماینده اصولگرای رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم اضافه کرد: ما از انگلیس توقع و انتظاری نداریم. آنها دشمن ما هستند و طبیعی است که چنین دادگاهایی را علیه ما برگزار کنند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم تاکید کرد: در آبان ۹۸ یکسری افراد اخلال گر، اغتشاشگر و مزدور بانک ها، خیابانها، شهرداری ها و فرمانداری های ما را آتش زدند و به امنیت کشور تعرض کردند، پس طبیعی است که باید با آنها برخورد می شد.

حجت الاسلام نوروزی با رد این سخن که برخی افراد که آبان ۹۸ به خیابان ها آمدند، افراد عادی و معترض به وضع موجود و گرانی ها و افزایش قیمت بنزین بودند، تصریح کرد: به هیچ وجه هیچ کدام از آنها مردم عادی معترض نبودند. مردم عادی جلوی مجلس تجمع می کنند و اعتراضشان را بیان می کنند و شعار می دهند. این شعارها از طریق دوربین ها ضبط می شوند و ما این شعارها و اعتراضات را گوش می کنیم.

این نماینده اصولگرای چند دوره رباط کریم و بهارستان در مجلس و نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم تاکید کرد: اما افرادی که بانک ها، مغازه ها وفروشگاه های رفاه را آتش زدند و فرمانداری ها را اشغال کردند، مردم عادی نیستند. بلکه افرادی فریب خورده یا خیانت کار و خیانت پیشه اند.

منبع: مدارا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر