کد خبر: 121035
A

نماینده مجلس: آقای رئیسی اگر می خواهی ما خفه می شویم/ این ره که می روی به ترکستان است

نماینده صومعه سرا گفت: آقای رئیس‌جمهور خانواده آموزش و پرورش در اولویت شما نیست. امروز این وزارت خانه کسری دارد و همه مشکل دارند. من خواهش می‌کنم آقای رئیس جمهور این گزینه را پس بگیرند.

نماینده مجلس: آقای رئیسی اگر می خواهی ما خفه می شویم/ این ره که می روی به ترکستان است

به گزارش دیده بان ایران، سیدکاظم دلخوش در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: بنده در دو بخش عرائضم را مطرح می‌کنم؛ اول از رئیس‌جمهور و هیات دولت تشکر می‌کنم و مجلس هم همیشه با دولت همراهی کرده است اما،‌ نصف وزرای تو رئیس‌جمهور از مدرسه امام صادق هستند. از روزهای قبل انتخابات نماینده‌ها از شما حمایت کردند، در دادن رای به وزرا مجلس همراهی کرد. من مخالف دو وزیر بودم اما همه نماینده‌ها با شما همراهی کردند. ما دلمان می سوزد و نمی‌خواهیم مخالفان، دولت شما را ناکارآمد جلوه دهند. شما نه با مجلس و نه با دوستان خودتان مشورت کردید. اگر می‌خواهید ما خفه می‌شویم اما این ره که تو می‌روی به ترکستان است و مشکلات کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی عزیز است. در دفاعیات، آقای رئیس جمهور گفتند ایشان با مدرسه و کتاب آشناست؛ شما دو میلیون معلم و فرهنگی دارید. آموزش و پرورش آدم‌های مدیر کم ندارد چرا کاری می‌کنید که فرهنگیان از شما برنجند. آقای وزیر یک جزوه آوردند که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. شما از تحقیق و تفحص و از صندوق فرهنگیان چه می‌دانید. شما غیرانتفاعی خواندید اما از غیر انتفاعی چیزی نگفتید. شما از درآمدهای آن محل مطلب نگفتید. شما اهداف کوتاه، میان و بلندمدت ندارید.

نماینده صومعه سرا گفت: شما می‌خواهید وزیر شوید اما تجربه ندارید و یک روز هم سابقه کار ندارید. من فکر می‌کنم این شان آموزشو پرورش نیست. دوستان خواهش می‌کنم توجه کنید. آقای رئیس‌جمهور خانواده آموزش و پرورش در اولویت شما نیست. امروز این وزارت خانه کسری دارد و همه مشکل دارند. من خواهش می‌کنم آقای رئیس جمهور این گزینه را پس بگیرند.

 

تقویت بسته‌های کمک درسی باعث ایجاد مافیای آموزشی می‌شود

نماینده اهر و هریس نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: فیاضی بر تقویت بسته‌های کمک درسی تاکید دارد که این موضوع مافیای آموزش و پرورش را تقویت می‌کند.

 
 

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز(سه‌شنبه، ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، احمد محرم‌زاده در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مخالفت بنده با این وزیر به جهت دلسوزی بوده چرا که وزارت آموزش و پرورش بسیار اساسی است و مدیران آینده را تربیت می‌کند، گفت: آقای فیاضی شما مدیر پرورشی کدام مدارس تهران بوده‌اید؟ چرا مدرک دکترای شما از نهاد قانونی تحت پوشش وزارت علوم نیست و علت نخبگی شما چیست که از کانون نخبگان دکترای فقه گرفته‌اید.

وی در ادامه با بیان اینکه فیاضی از فعالیت خود در شورای فضای مجازی گفته که ربطی به آموزش و پرورش ندارد، عنوان کرد: طرح شما برای مشارکت با بخش دولتی چیست و وقتی از رتبه‌بندی صحبت می‌کنید هیچ مطالعه‌ای در این خصوص نداشته‌اید. در تحقیقات چیزی جز فقه دیده نمی‌شود پس چگونه خود را کارشناس مدیریت مهدکودک‌ها می‌دانید و وقتی از آسیب‌شناسی در حوزه آموزش و پرورش می‌گویید گزارشی از مطالعات شما در این خصوص پیدا نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که به سند تحول اشاره کرده است، گفت: این سند تاکنون اجرا نشده و شما پیشنهادات اصلاحی درباره آن نداشته‌اید، تعارض منافع در تمامی ارکان آموزش و پرورش باعث آسیب به آن شده است که شما درباره آن برنامه‌ای ارائه نکرده‌اید.

محرم‌زاده اظهار داشت: آموزش خصوصی و پولی خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی است لذا برنامه شما برای ارتقاء این بخش ناقض قانون است، همچنین تأکید بر تقویت بسته‌های کمک درسی دارید که این موضوع مافیای آموزش و پرورش را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به نبود بودجه رفاهی برای معلمان ابراز داشت: این نکته مطرح شده از سوی شما مثبت است اما هیچ راهکاری برای آن نداده‌اید، همچنین منظور شما از حیات طیبه دانش‌آموزان و نگرش آخرت گرایانه برای تربیت کودک و نوجوان مشخص نیست و بیان تعامل مدرسه و مسجد، ادبیات جدیدی است که شاخص عملیاتی برای آن ارائه نکرده‌اید.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین نگرش سیستمی مدیریت را در تعارض با مدیریت جهادی دانست و گفت: پس چگونه می‌خواهید این دو را با هم انجام دهید، همچنین در مورد آموزش‌های بین‌المللی تأکید کرده‌اید اما مشخصی نیست از کدام کشورها می‌خواهید استفاده کنید چرا که با آموزه‌های دینی ما متفاوت هستند.

محرم‌زاده افزود: سازمان تربیت کودک در تئوری، لازم اما در در عمل جنایت است چرا که باعث ایجاد مافیا در این خصوص می‌شود. همچنین شما سابقه معلمی و تدریس در مدارس دولتی را نداشته‌اید و علیرغم اینکه به خوبی به اولویت‌ها و آسیب‌های آموزش و پرورش اشاره کرده‌اید و سابقه حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس را داشته‌اید اما برنامه عملیاتی برای موضوعات مطرح شده خود ندارید لذا نظرات شما خوب است اما در حوزه عمل هیچ اقدامی وجود نداشته و ندارد.

وی در پایان گفت: تعدادی از نمایندگان معتقد هستند در صورت عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، رئیس جمهور سه ماه دیگر برای معرفی وزیر جدید فرصت دارد در صورتی که تفسیر شورای نگهبان از این موضوع تنها برای یک بار صورت می‌گیرد پس باید با دقت نظر نسبت به وی رأی داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر