کد خبر: 121067
A

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی: کادرسازی برای نظام اسلامی از رسالت‌های اصلی حوزه است

مدیر حوزه علمیه خراسان: با عنایت به دغدغه مندی و تأکید مقام معظم رهبری در خصوص شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبلیغی حوزه با ایجاد دفتر نخبگان و استعدادهای برتر، تحولی نو در جهت نخبه پروری و ایجاد شور و انگیزه مضاعف برای طلاب ایجاد کرده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی: کادرسازی برای نظام اسلامی از رسالت‌های اصلی حوزه است

 حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم افتتاحیه شناسایی و ساماندهی استعدادهای برتر حوزه علمیه استان، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، اظهار کرد: این امام همام می‌فرماید: «مَن تَعَلَّمَ للّه و عَمِلَ للّه ِو عَلَّمَ للّه ِدُعِی فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما، فقیلَ: تَعَلَّمَ للّه و عَمِلَ للّه و عَلَّمَ للّه» و تأکید می‌کند هر که برای خدا علم بیاموزد و برای خدا به آن عمل کند و برای خدا به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمان‌ها از او به بزرگی یاد شود و گفته شود: برای خدا آموخت، برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه استاد، تعلیم و تربیت موهبتی معنوی از سمت خداوند متعال است، افزود: زمانی که استاد خروجی تربیت و تعلیم خود را در قالب توانمندی علمی و معنوی درست طلاب، پیرامون خود می‌بیند و تلاش و دغدغه مندی او در مجامع علمی، پژوهشی و تربیتی خود را نشان می‌دهد، شور و انگیزه مضاعفی برای تهذیب و تربیت طلاب پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: وظیفه امروز مسؤولین امر شناسایی طلاب مستعد و نخبه و همچنین هدایت و ساماندهی آن‌ها در جهت انتخاب مسیر و هدف درست تا رسیدن به مطلوب است که با ایجاد دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گام مؤثری در این خصوص برداشته شده است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی، ساماندهی و هدایت طلاب نخبه برای ایفای نقش در آینده، گفت: کادرسازی برای نظام اسلامی از رسالت‌های اصلی حوزه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: مدیر حوزه علمیه خراسان با عنایت به دغدغه مندی و تأکید مقام معظم رهبری در خصوص شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبلیغی با ایجاد دفتر نخبگان و استعدادهای برتر، تحولی نو در جهت نخبه پروری و ایجاد شور و انگیزه مضاعف برای طلاب ایجاد کرده است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ضمن اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص امیدآفرینی، افزود: اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه با کمک در خصوص شناسایی و کشف استعدادهای برتر و حمایت از طلاب نخبه در زمینه‌های مختلف نقش ویژه‌ای در جهت امیدآفرینی و ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر طلبگی طلاب در زمینه‌های تحصیلی و تهذیبی با توجه به منویات مقام معظم رهبری ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های ویژه حوزه‌های علمیه کادر سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که حوزه‌های علمیه با ورود جدی به مقوله استعدادپروری و حمایت از نخبگان و بصیرت افزایی در زمینه‌های مورد نیاز، می‌توانند نقش مهمی در سرنوشت کشور ایفا کنند.

حجت‌الاسلام حیدری ضمن تأکید بر لزوم حمایت ویژه از طلاب مستعد، گفت: دفتر نخبگان و استعدادهای برتر باید با اولویت قرار دادن ساماندهی طلاب نخبه شناسایی‌شده، از استعدادهای برتر حمایت حداکثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه این امر موجب ایجاد شور و انگیزه همراه با تلاش و کوشش بیشتر طلاب در زمینه‌های تحصیلی و تهذیبی می‌شود، ادامه داد: این حمایت منجر به حفظ طلاب در حوزه‌های علمیه و بهره‌گیری از توانمندی آنان در مباحث علمی، پژوهشی و تربیتی خواهد بود و در آینده برکات زیادی را در پی خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر