کد خبر: 121129
A

تولیت آستان شاهچراغ(ع): در سرزمین‌های اشغالی مردم شیعه شدند/ بسیاری از مردم عربستان هم شیعه شده‌اند؛ هرچند قرار نیست جایی مطرح شود

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری تولیت آستان شاهچراغ : بسیاری از مردم عربستان شیعه شده‌اند هرچند قرار نیست جایی مطرح شود، همچنین در اندونزی، مردم فوج فوج شیعه می‌شوند، در سرزمین‌های اشغالی هم گروه‌هایی به سمت مذهب تشیع روی آورده‌اند.

تولیت آستان شاهچراغ(ع): در سرزمین‌های اشغالی مردم شیعه شدند/ بسیاری از مردم عربستان هم شیعه شده‌اند؛ هرچند قرار نیست جایی مطرح شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روابط عمومی آستان شاهچراغ(ع)، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در دیدار با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس ضمن اشاره به جایگاه متعالی شاهچراغ(ع)، اظهار کرد: پایگاه‌های اصلی فرهنگی ما همین حرم‌های مقدس اهل بیت(ع) هستند، همین زیارتگاه‌های متبرک و حرم های مطهر، مذهب تشیع را زنده نگه داشته و به جهانیان معرفی کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام ایراهیمی ادامه داد: بسیاری از مردم عربستان شیعه شده‌اند هرچند قرار نیست جایی مطرح شود، همچنین در اندونزی، مردم فوج فوج شیعه می‌شوند، در سرزمین‌های اشغالی هم گروه‌هایی به سمت مذهب تشیع روی آورده‌اند.

تولیت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) گفت: در عربستان قدرت در اختیار وهابیت هست و تا توانسته به شیعیان ضربه زده و قبور اهل بیت علیهم السلام را تخریب کرده است، حال چه اتفاقی افتاده که در دل سیاهی و خفقان آنجا، شیعه در حال شکل گیری و گسترش است.

کلانتری عنوان کرد: همه‌اش بخاطر محوریت اهل بیت علیهم السلام و پاکی و میزان عدل و راستی و درستی بودن اهل بیت علیهم السلام است، همه چیز را اهل بیت بیان کرده‌اند، در سیره آنها نه افراط هست و نه تفریط و کاستی. حتی یک مشرک که با حضرت علی(ع) و عدل و مساوات ایشان آشنا می‌شود، قلبش به سمت شیعه می‌رود.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب صادر شد، گفت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم می‌فرمایند که شعارهای انقلاب اسلامی همان شعارها و خواسته فطرت بشریت هست، این ها همان فطرت و ذات بشر است که به سمت پاکی ذاتی و عدالت کشیده می‌شود.

تولیت حرم شاهچراغ(ع) ادامه داد: این فرصت بازسازی عتبات عالیات لطف خدا بوده که به عهده ایران گذاشته شده است، اهل بیت(ع) در احیای عتبات خود عنایت ویژه دارند، به عنوان مثال؛ راهپیمایی بزرگ اربعین یک فرهنگ است که به برکت همین حرم‌ها درست شده است.

کلانتری همچنین بر آمادگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به منظور همکاری در راستای احیای عتبات عالیات تاکید کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر